معرفی ۸۰ مدیر مدرسه متخلف/ ۳۰ درصد مدارس اصفهان تخریبی است

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۸۰ مدیر مدرسه متخلف در خصوص دریافت شهریه به اداره بازرسی آموزش و پرورش معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد میرپور ظهرامروز (سه شنبه) در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: آمار موجود آموزش و پرورش استان اصفهان شامل بیش از ۵۰ هزار نیروی انسانی، ۸۰۰ هزاردانش آموز و پنج هزار مدرسه است.

وی با اشاره به اعتبارات آموزش و پرورش در سطح ملی افزود: ۹۸.۶ درصد اعتبارات کشوری آموزش و پرورش برای حقوق و دستمزد نیروی انسانی هزینه می‌شود و در استان اصفهان که شش درصد آموزش و پرورش کشور را دارا است با بیش از ۵۰ هزار پرسنل ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان صرف حقوق و دستمزد این نیروها می‌شود.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اعتبارات کیفی آموزش و پرورش اظهار کرد: تنها ۱.۴ درصد اعتبارات این وزارت خانه صرف کیفیت می شود این درحالی است که در کشورهای دنیا درصد اعتبارات کیفی بین ۱۲ تا ۱۳ درصد است.

۳۰ درصد مدارس اصفهان تخریبی است

وی با اشاره به اینکه سه عامل فضا، نیروی انسانی و مسائل مالی آموزش و پرورش را به جلو می برند، اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان تخریبی و بیش از ۴۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی است، همچنین برای ایجاد نظام ۳-۳-۶ در حذف مدارس دو شیفته سال ۹۲ به این دستگاه ابلاغ شد نیازمند ۶۰۰ کلاس جدید بودیم تا همه مدارس استان یک نوبته شوند.

میرپور در تشریح این موضوع گفت: از سال ۹۲ پیگیر یک نوبته شدن مدارس استان بودیم به همین دلیل فضای اداری برخی مدارس استان به کانکس‌ها منتقل شد، همچنین ۳۳ درصد فضای مدارس ما سیستم گرمایشی مناسبی ندارند.

۱۵ هزار و ۶۵۰ معلم کم داریم

وی با اشاره به کمبود ۱۵ هزار و ۶۵۰ معلم برای مهر ماه ۹۸ در مدارس استان اصفهان گفت: این در حالی است که دولت تنها مجوز به کارگیری ۷۸۳ نیرو را به استان اصفهان داده است که تا این لحظه باوجود استفاده از تمام موارد قانونی همچون سرباز معلم ها، استفاده از نیروی بازنشسته، به کارگیری ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و استفاده از نیروهای خرید خدمت و مدیران، معاونین و مشاورین مدرسه به عنوان معلم درحال حاضر سه هزارو ۵۰۰ نیرو برای مهرماه سال جدید کسری نیروی انسانی داریم.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: علاوه برکمبود معلم، سه هزارنیروی خدماتی در استان کمبود داریم درحالیکه تنها مجوز به کار گیری ۳۰۰ نیروی خدماتی را به ما داده‌اند همچنین درخصوص تبدیل به احسن فضای مدارس بند۹ قانون سال ۹۸ براین موضوع تأکید دارد که مدارس حاشیه خیابان ها برای دستیابی به درآمد پایدار می تواند بخشی از فضای خود را به مغازه تبدیل کند و از فروش یا اجاره آن درآمدی برای حل مشکلات مدارس ایجاد شود.

وی با اشاره به همکاری خوب خیران در دو شهر استان اصفهان گفت: کاشان و آران و بیدگل از جمله شهرهایی است که خیران آموزشی فراوانی دارد و آموزش و پرورش قدردان تلاش‌های این خیران است چرا که بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان را خیران می‌سازند.

میرپور درخصوص ارتقاء علمی فرهنگیان و کمبود بودجه آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: شش سال پیش بابت هزینه ضمن خدمت فرهنگیان استان چهارمیلیارد اعتبار به استان تعلق می‌گرفت که این اعتبار در سال ۹۶ و ۹۷ به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است که این بودجه برای ارتقاء علمی فرهنگیان و به روز کردن مباحث ضمن خدمت آنان بسیار ناچیز است.

معرفی ۸۰ مدیر متخلف برای دریافت شهریه اضافه

وی درخصوص تخلفات مدیران مدارس دراخذ شهریه اضافی گفت: سال گذشته ۸۰ مدیرمدرسه به حوزه تخلفات اداری معرفی شدند که این مدیران شهریه بیشتری دریافت کرده بودند، اگرچه همواره در مشارکت اولیاء دانش‌آموزان تأکید داریم اما در زمان ثبت‌نام هیچ مدیری حق دریافت پول از والدین دانش‌آموزان را ندارد و اگر مدیری در زمان ثبت نام پول بگیرد، خلاف کرده است.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کسری بودجه ۴۵ هزارمیلیاردی آموزش و پرورش تصریح کرد: صدهزارمیلیارد تومان برای کل کشور دراختیار شرکت‌های آب، برق و گاز قرار گرفت تا هزینه مصرفی انرژی در مدارس را تقبل کند.

وی ادامه داد: در این زمینه برای هراستانی سهمیه مشخصی تعیین شد و اطلاعات لازم در اختیار شرکت‌های مذکور قرار گرفت؛ برای هرمدرسه شاخص‌های معافیت از پرداخت هزینه انرژی درنظر گرفته شد که باید شرکت‌های مربوطه براساس شاخص‌ها به این موضوع می‌پرداختند اما متأسفانه اکثر مدارس شامل این شاخص‌ها نشدند و این موضوع عملاً برای آموزش و پرورش کارساز واقع نشد.

میرپور در خصوص کلاس‌های چندپایه در روستاها گفت: اگر شوراها بتوانند توافقات روستاییان را برای متمرکز کردن دانش‌آموزان چند روستا برای برگزاری کلاس در پایه‌های مختلف در یک روستا انجام شود آموزش و پرورش می‌تواند هزینه جابه‌جایی دانش‌آموزان را تقبل کند.

وی درخصوص پاداش بازنشسته‌های ۹۷ گفت: تا سال ۱۴۰۰ سالانه سه هزارو۵۰۰ نفر از آموزش و پرورش استان بازنشسته و خارج می شوند، دیون بازنشستگان سال ۹۷ حدود ۳۰۰ میلیاردتومان است که آموزش و پرورش پرداخت این پاداش پایان خدمت فرهنگیان را درسه مرحله تا پایان ۹۸ پرداخت می کند.

کد خبر 383440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.