فروش بیش از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تکمیل مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: شب گذشته و در آخرین ساعت از مهلت قانونی، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسید تا امید تازه‌ای برای تکمیل خطوط نیمه‌کاره متروی تهران ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، محسن پورسیدآقایی اظهار کرد: پس از چند ماه پیگیری مستمر، بخشی از مشکل مالی متروی تهران برطرف شده و می‌توانیم امیدوار باشیم که تا پایان سال جاری، خطوط ۶ و ۷ طبق برنامه تکمیل و ایستگاه‌های زیادی راه‌اندازی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهرداری در این دوره، متحمل میراث سنگینی از بدهی‌های گذشته بود، در حدی که بانک‌ها حاضر نبودند با شهرداری کار کنند اما ما بدون هیاهو و جنجال، با روش‌های قانونی و نشان دادن جدیت و عزم خود برای اینکه می‌خواهیم گرهی از کار مردم باز کنیم، توانستیم اعتمادسازی کنیم و قفل تامین منابع مالی تکمیل خطوط مترو را باز کنیم.

وی با اشاره به برخی انتقادات از عملکرد این معاونت، گفت: همه قبول دارند که طرح زوج یا فرد، یک طرح ناکارآمد بود اما وقتی ما پس از یک سال کار کارشناسی، برای جایگزینی آن با طرح کنترل آلودگی هوا اقدام کردیم، برخی شروع به اعتراض کردند که چرا فقط به خودروسواران فشار می‌آورید و برای حمل و نقل عمومی کاری نمی‌کنید؛ شاهد از غیب رسید و هنوز یک ماه نگذشته، نتیجه‌ی تلاش‌های ما برای مترو هم به نتیجه رسید. حالا ببینیم اینقدر انصاف دارند که بگویند واقعا در مترو هم کار می‌شود.

پورسیدآقایی افزود: چند روز قبل هم یک قدم بی‌سابقه برای باز کردن قفل نوسازی حمل و نقل عمومی برداشتیم و با صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی امضا کردیم تا پولی را که از مردم بابت طرح ترافیک دریافت می‌کنیم و همچنین منابع دولتی دو برابر شود و به شکل تسهیلات قرض‌الحسنه برای نوسازی و بهسازی اتوبوسرانی و تاکسیرانی و توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا هزینه شود؛ امید جدی دارم که امسال و سال بعد شاهد تحولات خوبی در حمل و نقل عمومی باشیم.

کد خبر 383439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.