حقوق معلمان حق‌التدریسی پرداخت شود

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: علاوه بر کمبود معلم، تاخیر در پرداخت حقوق‌ و کمبود بودجه آموزش و پرورش در پرداخت هزینه‌ها و حق التدریس معلمان که همواره مطرح می‌شود باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی صبح امروز – سه‌شنبه یکم مردادماه - در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در نگاهی کلی، مسائل آموزش و پرورش ایران در دو بعد ساختاری و محتوایی مطرح می‌شود.

وی در تشریح ابعاد ساختاری آموزش و پرورش افزود: در این حوزه مواردی چون پرداخت حقوق و دستمزد، نظام اداری آموزش و پرورش، ساخت مدارس و زیرساخت‌های مورد نیاز در این وزارتخانه مطرح است که متاسفانه در این زمینه مشکلات عدیده‌ای در این دستگاه وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در تشریح مسائل محتوایی نظام آموزش و پرورش ایران، ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش ایران باید به این موضوع توجه کنیم دانش‌آموزی که ۱۲ سال تحصیل می‌کند چه مهارت‌ها و اندیشه‌هایی می‌آموزد یا چه تغییر رفتاری به نفع توسعه و ارتقاء جامعه در این فرد اتفاق می‌افتد؛ متاسفانه به این موضوعات کمتر توجه کرده‌ایم.

کیانی با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان اصفهان، گفت: علاوه بر کمبود معلم، تاخیر در پرداخت حقوق‌ها و همچنین کمبود بودجه آموزش و پرورش در پرداخت هزینه‌ها و حق التدریس معلمان همواره مطرح می‌شود که این امور نیازمند توجه بیشتری است.

 پرورش بر آموزش ترجیح داده شود

وی توجه به مسائل محتوایی آموزش و پرورش را جدی دانست و اظهار کرد: باید به موضوعاتی چون وجود شیوه گفتگو، مفاهمه و گفتگو در دانش‌آموزان دقت شود چراکه متاسفانه دانش‌آموزان پس از تحصیل، مهارت زندگی و اهل مشارکت و رفاقت بودن در زندگی را نمی‌آموزند؛ اگرچه حل مسائل ریاضی، علوم، فیزیک و شیمی مهم است، اما مهم‌ترین موضوع برای انسان‌ها حل مسائل زندگی است که در نظام آموزشی ما باید اولویت پرورش بر آموزش و توجه جدی به محتوای آموزشی را درنظر بگیریم.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم توجه به موضوعات تربیتی، تاکید کرد: مهارت زندگی کردن، کنترل خشم، حل مسائل واقعی و سایر مهارت‌های مورد نیاز باید در دانش‌آموزان وجود داشته باشد اما از لحاظ هدف‌گذاری در آموزش و پرورش، افراد را دچار سردرگمی و فاقد اهداف مشخص و واضح می‌بینیم.

کیانی با تاکید بر اینکه تربیت کودکان در آموزش و پرورش دچار چالش‌های فراوانی است، گفت: تاکید بر حافظه‌محوری، توجه نداشتن به فهم عمیق و درک منطقی و استدلالی از موضوعات و تقویت روش‌های تستی و فوری و توجه نکردن به تقویت و آموزش مهارت‌های حوزه کسب و کار، باعث ضعف تربیت کودکان شده که برای جبران این ضعف، بخش مهمی از آموزش مهارت‌های مورد نیاز بر عهده خانواده‌ها است.

وی با اعتقاد بر وجود شکاف عمیق بین آموزه‌های مدرسه و خانواده، اظهار کرد: ضرورت دارد به این شکاف عمیق و گسترده توجه شود تا دانش‌آموزان دچار سردرگمی و ابهام نشوند؛ وقتی نظام آموزشی توجه به این مسائل ندارد حانواده‌ها ناچار به پرکردن خلاء‌های نظام آموزشی هستند که امیدواریم نظام آموزشی ما به مسائل محتوایی در کنار مسائل ساختاری توجه بیشتری داشته باشد.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان درخصوص لزوم توجه شورای عالی استان‌ها به مسائل شوراهای فرادست درخصوص بودجه، گفت: متاسفانه در این سال‌ها، به بودجه شوراهای استان و شهرستان‌ها توجهی نشده است؛ بیشتر اعتباراتی که از وزارت کشور به شورای عالی استان‌ها پرداخت شده در همان شورای عالی استان‌ها هزینه شده و محل هزینه این مبالغ به صورت شفاف بیان نشده است.

ضرورت انتخاب حسابرس توسط شوراهای اسلامی شهرها تا شهریورماه

کیانی با اشاره به پرداخت نشدن حق‌الجلسات شوراهای استان و هزینه‌های ستادی آن‌ها در سال ۹۷، تصریح کرد: همه این موارد در شورای عالی استان‌ها با رئیس شورای عالی مطرح شد و امیدواریم نمایندگان شورای استان هم در شورای عالی استان‌ها درخواست‌های شورای استان را مطرح کنند.

وی با اشاره به توجه شوراها به موضوع حسابرسی در شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن، ادامه داد: ضرورت دارد شوراهای اسلامی شهرها تا پایان شهریورماه مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور با رعایت فهرست موسسات ذی‌صلاح حسابرسی ابلاغی که هر ساله از طریق وزارت کشور مشخص می‌شود نسبت به انتخاب حسابرس اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم وجود شفافیت در مسائل مالی شهرداری‌ها، اظهار کرد: این یک ضرورت انکارناپذیراست و شهرداری‌ها باید به سمت شهرداری شیشه‌ای و شفاف حرکت کنند؛ اگر منافع شهر برای ما مهم است باید از لحاظ مالی شفافیت کامل درحوزه مالی شهرداری‌ها برقرار شود و شوراهای اسلامی شهرها باید این مسائل را با دقت تمام رصد کنند و از ابزار نظارتی خود بر شهرداری به بهترین نحو استفاده کنند.

کد خبر 383431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.