شناسایی ۳۲ واحد  صنعتی آلاینده در کاشان

کاشان_رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲ واحد آلاینده شناسایی و ۴۸ اخطار زیست محیطی برای آن‌ها صادر شد.

حسین خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان اظهار کرد: سال گذشته ۴۵۵ مرحله پایش از صنایع این شهرستان به صورت محسوس و نامحسوس و در ساعات مختلف شبانه روز انجام شد و به دنبال آن بازرسان این اداره ۱۵۲ اخطاریه صادر کردند و به موجب آن‌ها صاحبان صنایع  موظف به کنترل فاظلاب خروجی و نصب دستگاه‌های رفع آلودگی هوا شدند.

وی با بیان اینکه همه واحدهای صنعتی شهرستان مکلف به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی هستند، عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲ واحد آلاینده شناسایی و ۴۸ اخطار زیست محیطی برای آن‌ها صادر شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان از طرح ۱۰ فقره شکایت از واحدهای صنعتی این شهرستان در مراجع قضایی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: مالک چهار واحد آلاینده محیط زیست در مجموع به چهار ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به میزان ۱۱۰ میلیون ریال محکوم شدند.

خادمی وجود معادن را یکی از فرصت‌های توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: رعایت نکردن قواعد زیست محیطی اثرات مخربی بر محیط طبیعی و زندگی گیاهان و جانواران برجا می‌گذارد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۵ مورد پایش از معادن شهرستان کاشان انجام شد و این بارزسی ها در سه ماهه نخست امسال به ۱۲ مورد رسیده است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان تصریح کرد: محیط‌بانان سال گذشته موفق به کشف ۱۸ سلاح مجاز و غیرمجاز از متخلفان شدند و در سه ماهه نخست سال جاری نیز سه قبضه سلاح از شش شکارچی متخلف کشف شد.

خادمی گفت: در سه ماهه نخست امسال با ا حداث ۹۵ واحد جدید صنعتی موافقت و با راه‌اندازی ۱۲ واحد که فعالیت آن‌ها منطبق با ظوابط و دستورالعمل‌های زیست‌محیطی نبود مخالفت شد.

کد خبر 383425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.