شوراهای دانش‌آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری اجتماعی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: شورای دانش آموزی در مدرسه تبلور دانش آموزی محوری، دانش باوری و دانش آموز باوری در آموزش و پرورش است و جایی برای انتقال تجارب و تمرینی برای مسئولت پذیری و مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور پیامی را به همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان‌ها ارسال کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است...

" دانش آموزان عزیز و اعضاء منتخب شوراهای دانش آموزی اکنون که به یاری پروردگار و به مدد تلاش و انگیزه و واراده ارزشمندتان در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با رأی دانش آموزان مدرسه خود انتخاب شده و مسئولیت مشارکت در این رکن اثرگذار مدرسه را پذیرفته‌اید ضمن تبریک صمیمانه این توفیق الهی، امیدوارم همچنان بیش از گذشته در مسیر رشد و توسعه و تعالی قرار بگیرید.

شورای دانش آموزی در مدرسه تبلور دانش آموزی محوری، دانش باوری و دانش آموز باوری در آموزش و پرورش است و محلی است برای انتقال تجارب و تمرینی است برای مسئولت پذیری و مردم سالاری دینی.

اینجانب با توجه به تجربیات و مناصبی که شخصاً آن‌ها را تجربه کرده‌ام با افتخار خود را عضو خانواده شورای دانش‌آموزی می‌دانم.

حضور شما دانش آموزان عزیز و کنشگران اجتماعی در همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها تمرینی است برای نقش آفرینی در مسئولیت‌های آینده کشور و این فضا بسترمناسبی برای مشارکت پذیری و ترویج فعالیت‌های گروهی وا جتماعی شما آینده‌سازان خواهد بود.

این همایش در گام دوم انقلاب پرشکوه اسلامی در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی تحقق ساحت سیاسی و اجتماعی با هدف آموزش، مهارت آموزی و تقدیر از اعضاء منتخب شوراها برگزار می‌شود و امیدوارم شما منتخبین ۱۱۰ هزار واحد آموزشی و از میان ۱۴ میلیون دانش آموزا ایران بزرگ اسلامی قدر این فرصت های اجتماعی و تربیتی را نیک بدانید و از این رهگذر آینده ای درخشان و اثربخش در پیش روی شما فراهم شود.

از تمامی همکاران ارجمندم، فرهنگیان عزیز، اولیاء محترم، مدیران، مربیان و معلمان دلسوز انتظار می رود شوراهای دانش آموزی را بیش از پیش باور کنند و درعرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی از این ظرفیت کم نظیر و رکن اثربخش مدرسه حمایت کرده و در جلب اعتماد جوانان و نوجوانان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.  "

کد خبر 383411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.