خودروهایی که برای رانندگی نیست

شرکت‌های کرایه‌ خودرو در ژاپن به‌ تازگی دریافته‌اند که برخی افراد از خودروهای آن‌ها به‌جای رانندگی، برای کارهایی مانند چرت‌زدن، غذاخوردن، تماشای تلویزیون و شارژ گوشی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا، معمولا خودروهای اجاره‌ای به‌عنوان وسیله‌ انتقال افراد از مکانی به‌ مکان دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ژاپن، افراد استفاده‌های دیگری نیز از خودرو می‌کنند. شرکت‌های "اریکس" (Orix) و "تایمز۲۴" (Times24) که در زمینه‌ ارائه‌ خدمات کرایه‌ خودرو فعالیت دارند، اخیرا دریافتند بسیاری از خودروهایی که ژاپنی‌ها اجاره می‌کنند، برای رانندگی استفاده نمی‌شود.

در این کشور می‌توان با هزینه‌ حدود ۴۰۰ ین (کمتر از ۴ دلار) خودروها را برای مدت ۳۰ دقیقه اجاره کرد و از  ۱۲ هزار پارکینگ برای پارک آن‌ها بهره برد. همچنین مشتریان می‌توانند خودروها را برای چند ساعت یا یک روز کامل ازطریق اپلیکیشن روی گوشی هوشمند رزرو کنند. برخی افراد هم از خودروهای اجاره‌ای برای شارژ دستگاه‌های شخصی خود و به‌ عنوان مکانی برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کنند.

علاوه‌براین، کارمندان ژاپنی از خودرو، به‌ عنوان مکانی برای تماشای تلویزیون، تعویض لباس، درازکشیدن و حتی به عنوان مکانی برای نگهداری کیف و سایر وسایل شخصی خود بهره می‌برند. یکی از مسئولان ارشد روابط‌ عمومی شرکت اریکس در این زمینه گفت: ما به مشتریان خود توصیه نمی‌کنیم از این وسایل نقلیه برای اهدافی غیر از رانندگی استفاده کنند، بلکه بهتر است خودروهای ما برای رانندگی استفاده شود.

منبع: زومیت

کد خبر 383409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.