۲۶۰۰ متقاضی از ابتدای سال وام جهاد کشاورزی دریافت کرده‌اند

مدیرکل اداره مدیریت بحران استان اصفهان گفت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار نفر از ظرفیت‌های وام جهاد کشاورزی استان اصفهان استفاده کرده‌اند، در سال جاری نیز تا کنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر از این ظرفیت ها بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش امروز سه‌شنبه - یکم مردادماه- در نشست ستاد بیمه کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: در سال زراعی ۱۳۹۷ حدود ۵۶ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان اصفهانی پرداخت شده و بیمه وظیفه دارد تا با گوش کردن به پیشنهادات عملیاتی کشاورزان بستر توسعه کمی و کیفی فعالیت آنها را فراهم کند.

مدیر کل اداره مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به وقوع سیل در بهار امسال، خاطر نشان کرد: ۲۶ استان به طور مستقیم و غیرمستقیم با مشکلات سیل درگیر شدند و یک قرارگاه عملیاتی با دستور مقام معظم رهبری برای مدیریت این بحران تشکیل شد. زمانی که بحران اتفاق می افتد، هر کسی در هر پست و مقامی که هست وظیفه دارد به کمک مردم بیاید و آنها را یاری کند.

شیشه فروش اضافه کرد: با وجود اینکه استان اصفهان به شدت درگیر مسائل سیل شده بود به یاری سایر استان ها نیز شتافت و در حال بازسازی چهار هزار منزل مسکونی در لرستان هستند و در زمان وقوع سیل کمک های زیادی برای بازسازی دیواره کارون در استان خوزستان کردند. در مجموع نقش اصفهان در مهار سیل اخیر قابل توجه است تا حدی که نگذاشتیم سیل در استان اصفهان به بحران تبدیل شود.

وی میزان کمک های مردمی اصفهان به استان های سیل زده را ۴۵۰ کامیون و تریلر اعلام کرد و افزود: مردم اصفهان در زلزله سرپل ذهاب نیز در تامین سه هزار و ۵۰۰ کانکس و بازسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی مشارکت داشتند. اصفهان معین استان های دیگر در حوادث غیر مترقبه است و باید بدانیم که زمانی که حادثه به وقوع می پیوندد مسائل آن دامنگیر همه مناطق می‌شود.

وظیفه بیمه، بازتوانی کشاورز است

مدیرکل اداره مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه بیمه، بازتوانی کشاورز است، گفت: بازسازی منابع اعتباری کشاورز از مهمترین وظایف بیمه محسوب می شود.

شیشه فروش با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بیمه در بخش کشاورزی، اظهار کرد: فعالیت در حوزه بیمه کشاورزی باید مبتنی بر فضای زمانی باشد. باید سامانه هایی در کشور راه اندازی شود که کشاورز بتواند مشکلات و مسائل خود را از درون مزرعه حل کند و نیاز به مراجعه به مراکز استان نباشد.

وی افزود: در شرایط بحرانی نیروهای عادی جوابگو نیستند و تیم‌های واکنش سریع بیمه باید در این شرایط با پرداخت به موقع و ارزیابی دقیق خسارت به کشاورزان و دامداران کمک کنند.

کد خبر 383407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.