نقد دانشگاهیان بر پروژه‌های شهری ضروری است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: دیدگاه شهرداری اصفهان استفاده از همگرایی و ارتباط بین دانشگاه و مدیریت شهری برای غنای مباحث شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی نیا امروز_سه شنبه یکم مردادماه_در  سی و سومین نشست از سلسله نشست‌های راهبردی شهرسازی و معماری با اشاره به اهمیت ارتباط بین دانشگاهیان و مدیریت شهری اظهار کرد: یکی از مباحثی که در سال‌های اخیر دغدغه ایجاد کرده است، افزایش ارتباط بین دانشگاه و مدیریت اجرایی شهر و شهرداری‌ها بوده است.

وی با اشاره به بررسی علل انقطاع بین دانشگاه و مدیریت شهری، افزود: استنباط ما از بررسی‌های انجام شده این بود که حضور حرفه مندان، اساتید و دانشگاهیان در نقد و بررسی پروژه‌های شهری و اجرای آن ضروری است، حتی در پروژه‌ای که اجرا می‌شود باید نگاه نقدآمیز دانشگاه در آن وجود داشته باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: حضور اساتید و دانشگاهیان در پروژه‌های معماری شهری به غنای مباحث شهرسازی کمک می‌کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه نگاهی که بر مباحث شهری وجود دارد باعث می‌شود که مسائل مالی اولویت در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم بر اساس دیدگاه شهرداری، همگرایی بین دانشگاه و مدیریت شهری بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

حسینی‌نیا با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که تغییر در روش توسعه شهری را دنبال کنیم، تصریح کرد: این تغییر می‌تواند با گفتمان ایجاد شود از این رو یک نگاه فرهنگی وجود دارد که در راستای آن از یک سال پیش جایزه معماری اصفهان را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: موزه شهر اصفهان می‌تواند محل بحث در سطح بین الملل باشد و این موضوع که سال‌ها جزء آرزوها بود، سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و امسال بطور جدی پیگیری شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه داشتن نگرش پژوهشی بر معماری و شهرسازی اصفهان مدنظر بوده است، افزود: در حقیقت نگاه بر این بود که جایزه معماری و شهرسازی را جزء برنامه‌های شهرداری اصفهان تثبیت کنیم.

حسینی نیا با بیان اینکه اظهار کرد: باید تحول فکری ( paradigm shift ) را در محیط معماری و شهرسازی توسعه داد چرا که توسعه شهری و تصمیم گیری در حد ساخت یک اتاق نباید باشد؛ مباحث امروز بسیار کوچک است پس باید از این مرحله عبور کرد و در حوزه توسعه شهری عمیق تر نگریست.

وی با بیان اینکه برنامه جامع اصفهان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: با رویکرد جدید و برنامه‌ریزی‌های دقیق بتوانیم شاهد اصفهانی آباد و آبادتر باشیم.

به گزارش ایمنا؛ در پایان سی و سومین نشست از سلسله نشست‌های راهبردهای شهرسازی و معماری از پروفسور «محمد منصور فلامکی» چهره ماندگار معماری ایران تقدیر شد.

کد خبر 383404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.