پیشرفت  ۷۰ درصدی احداث پارک سوار قدس

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت  ۷۰ درصدی احداث پارک سوار قدس در منطقه ۱۲ خبر داد و گفت: مجموع کل هزینه‌های اجرای این پروژه ۱۳۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه پارک سوار قدس با هدف سهولت عبور و مرور شهروندان، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، همچنین ایجاد دسترسی و هدایت آسان مسافران جهت استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس، افزایش استقبال عمومی از امکانات تهیه شده در مجموعه قطار شهری و توسعه حمل و نقل همگانی در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه مساحت کل پروژه ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع با هزینه اجرایی ۲۴ میلیارد ریال و هزینه آزادسازی ۱۱۲میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: مجموع کل هزینه‌های این پروژه ۱۳۶ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: ایستگاه‌های اتوبوس واقع در محله عاشق‌آباد به لحاظ موقعیت جغرافیایی در کنار ایستگاه مترو قرار دارد و این ایستگاه‌ها شاهراه اصلی حمل و نقل عمومی در سطح شمال شهر اصفهان به شمار می‌رود که بسیاری از خطوط در این ایستگاه توقف داشته و شهروندان را جابه جا می‌کنند.

وی تصریح کرد: احداث پارک‌سوارها موجب شده شهروندان با دغدغه کمتر، آرامش بیشتر و اطمینان خاطر بیشتر سفر خود را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهند.  

مظفر با بیان اینکه اصفهان با توجه به در اختیار داشتن امکانات متعدد و متنوع، شاهد افزایش مساحت و رشد روزافزون جمعیت است، گفت: در چنین شرایطی بی شک تأمین و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی یک نیاز اساسی برای شهری به وسعت اصفهان به شمار می‌رود تا با پوشش بخشی از حجم عظیم ترددهای درون شهری به کنترل ترافیک، آلودگی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

کد خبر 383402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.