آماده‌باش آتش‌نشانان برای اطفاء حریق در ارتفاعات جنوبی مشهد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با توجه به افزایش دمای هوای شهر مشهد و به منظور جلوگیری از گسترش حریق احتمالی تیم‏‌های آتش‌‎نشان به همراه خودروهای سنگین اطفاء حریق در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد استقرار یافته‌اند.

امیر عزیزی امروز_سه شنبه یکم مردادماه_ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل گرم شدن شدید هوا در روزهای جاری و احتمال وقوع آتش‎سوزی در عرصه‎های منابع طبیعی، از روز گذشته آتش‎نشانان به همراه خودروهای سنگین آتش‌نشانی برای پشتیبانی در عملیات اطفاء حریق احتمالی در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد مشرف به قله "زو"مستقر شده‌‎اند، تا در صورت وقوع آتش‎سوزی‌های احتمالی به کمک محیط ‏بانان در این منطقه بشتابند.

وی افزود: تا کنون مدیریت خدمات شهری با تجهیز مجموعه مراقبتی و حفاظتی"کمربند سبز" به کپسول‎های اطفاء حریق و موتور سیکلت چهار چرخ آتش‎نشانی، تجهیزات لازم را برای مهار حریق‌های رخ داده در منطقه فراهم کرده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: استقرار خودروهای آتش‌نشانی در ارتفاعات جنوبی تا عادی شدن شرایط آب و هوایی در مشهد همه روزه انجام می‎شود و از شهروندان می‌خواهیم در صورت حضور در ارتفاعات، رعایت نکات ایمنی مرتبط با خطر آتش‎سوزی را مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش‎سوزی در این مناطق ضمن حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته تا نیروهای آتش‌نشانی سریعا در محل حاضر شده و امدادرسانی مطلوب را انجام دهند.

کد خبر 383397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.