جولان بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان/خسارت ۶۹ میلیارد ریالی طوفان در سرایان

در بسته خبری امروز از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات سیب وسوران تا ایجاد ۶۶ دفتر تسهیل‌گری در خراسان رضوی تا پایان شهریور و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع خراسان‌جنوبی را بخوانید.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات سیب وسوران

سیستان و بلوچستان: محمد حنیف سپاهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیب و سوران گفت: در سال‌جاری ۱۰ میلیارد ریال اعتبار صرف مرمت و بازسازی ۱۴ رشته قنات سیب وسوران می‌شود.

راه‌اندازی چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در مرز ریمدان

سیستان و بلوچستان: غلامحسین تیموری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با ورود اولین محموله ۱۸تنی میوه انبه از مرز زمینی ریمدان، چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان وبلوچستان در این منطقه آغاز به کار کرد.

جولان بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان

سیستان و بلوچستان: محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از یکشنبه شب بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا ساعت ۸:۳۰ صبح امروز در زابل به ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

******************************************************************************************************************************

 آتش سوزی در «کوه بزنگان» و «دربادام» خراسان رضوی

خراسان رضوی: تورج همتی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مهار آتش سوزی در «کوه بزنگان» و «دربادام» خبر داد و گفت: متاسفانه قریب ۲۰۰ هکتاز از عرصه‌های طبیعی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان‌های سرخس و قوچان طعمه حریق شد.

باد و طوفان ۵۹۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی کاشمر خسارت زد

خراسان رضوی: سید ابوالقاسم موسوی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: براثر وزش باد و طوفان در کاشمر ۵۹۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به محصولات زراعی و باغی خسارت وارد شد.

ایجاد ۶۶ دفتر تسهیل‌گری در خراسان رضوی تا پایان شهریور

خراسان رضوی: ​علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی از ایجاد ۶۶ دفتر تسهیل‌گری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرهای استان خبر داد.

******************************************************************************************************************************

مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۱۴۰۰ هکتار از مراتع خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون در استان در هزار و ۴۰۰ هکتار سطح از مراتع استان کار مبارزه با ملخ‌ها انجام شده و مانع ورود ملخ‌ها به مراتع شده‌ایم.

کاهش ۴.۳ درصدی آمار ازدواج در خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: مریم مهرور، سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با اشاره به هزار و ۹۲۱ واقعه ازدواج در سه‌ماهه نخست امسال گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

خسارت ۶۹ میلیارد ریالی طوفان در سرایان

خراسان‌جنوبی: ابراهیم رسولی‌مقدم، فرماندار شهرستان سرایان با اشاره به برآورد خسارات ناشی از طوفان در این شهرستان، گفت: خسارت طوفان در این شهرستان ۶۹ میلیارد ریال برآورد شد که ۲۵ درصد این خسارت‌ها مربوط به گلخانه‌ها است.

******************************************************************************************************************************

مرگ مادر و پسر در سیلاب منطقه «ده‌پاگ» ریگان

کرمان: محمد برزنگ، بخشدار مرکزی ریگان گفت: سیلاب عصر امروز_یکم مردادماه_جان دو نفر را در منطقه ده‌پاگ این شهرستان گرفت.

وجود ۳۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور

کرمان: جواد نوفرستی، مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور در جلسه شورای اداری رفسنجان گفت: سه هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم و باید نسبت به رفع آن اقدام شود، خیلی از کارها نیاز به بودجه چندانی ندارد و می‌توانیم حتی خیران ایمنی و سلامت را فعال کنیم.

فوت ۶۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی در جنوب کرمان

کرمان: مجتبی محمودی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: در سه ماه اول امسال بر اثر حوادث رانندگی در جنوب استان کرمان، ۶۱ نفر در ۵۰ فقره تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 383390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.