انتقال مفاهیم جدی در قالب طنز تاثیرگذارتر است

کارگردان تئاتر دروغگو گفت: انتقال مفاهیم جدی با استفاده از طنز اثرگذاری بیشتری دارد و خیلی تمایل داریم که نمایش دروغگو تا قبل از محرم و صفر همچنان اجرا شود.

حسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشنامه «دروغگو» یک کمدی اجتماعی اخلاقی نوشته یک نویسنده ایتالیایی به نام «کارلو گولدونی» است که آن را به صورت دراماتورژی (نمایش‌پردازی) درآورده‌ایم.

کارگردان نمایش دروغگو با اشاره به اینکه دروغ یکی از معضلات اجتماعی ما بشمار می رود، افزود: در داستان به موضوع دروغ پرداخته شده و سرگذشت جوانی به نام «لِلیو» است که بعد از سال ها از شهر «ناپل» به شهر خودش «ونیز» بازگشته و روندی را انتخاب کرده که برای حل مسائل و مشکلاتش دست به دامان دروغگویی شده و به این ترتیب دروغ مسائل پیچیده ای را برایش بوجود می آورد و درنهایت از این ماجراهایی که برای او ایجاد شده متنبه می شود.

وی با بیان اینکه در این نمایش۱۰ بازیگر شامل سه خانم و هفت نفر آقا حضور دارند، تصریح کرد: بازیگر نقش اصلی یعنی لِلیو، خودم هستم که درواقع داستان بر روی اتفاقات زندگی این شخصیت می چرخد. ضمن اینکه شهاب غزالی، جهانگیر نکویی، رامین ربیعی، محمدعلی کاظمی، دانیال عطریان، مونا شهاب، شکیلا نصری نژاد، هاله رنجبر و بهنام شمسایی از دیگر بازیگران این نمایش هستند.

محمدی با اشاره به پوستر نمایش دروغگو گفت: دماغ دراز روی پوستر درواقع ماسکی روی صورت است که به عنوان یک نماد و نشانه و تنها روی پوستر استفاده شده و در نمایش وجود ندارد؛ دلیل استفاده از دماغ دراز روی پوستر هم این است که به صورت عمومی دماغ درازشده را به عنوان شاخصه فرد دروغگو می شناسند.

این کارگردان با بیان اینکه انتقال مفاهیم جدی با استفاده از طنز اثرگذاری بیشتری دارد، ادامه داد: خیلی تمایل داریم که نمایش دروغگو تا قبل از محرم و صفر همچنان اجرا شود اما فعلا نمی توان درخصوص زمان پایان اجرای این نمایش اظهار نظر کرد چرا که به بازخورد کار در میان مردم بستگی دارد که تا الان هم خوب بوده است ولی دلمان می خواهد تا قبل از محرم و صفر اجرا کنیم.

محمدی با اشاره به همکاری دو گروه نمایش پاتاکی و شهرزاد و حمایت دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در اجرای نمایش دروغگو، گفت: گروه نمایشیِ من گروه پاتاکی است اما من سالها است که با گروه شهرزاد همکاری دارم و در نمایش دروغگو نیز هر کدام از این دوگروه بخشی را بر عهده گرفته است؛ البته ما کارهای مشترک زیادی با هم انجام می دهیم ولی این موضوع برایمان مهم بود که بگوییم در این نمایش دوگروه با هم همکاری می کنند و رابطه مسالمت آمیزی دارند.

به گزارش ایمنا، نمایش «دروغگو» با حمایت موسسه خیریه حضرت زهرا(س) از دهم تیرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سوره روی صحنه می رود.

کد خبر 383375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.