بزرگراه‌های لس‌آنجلس میزبان جنگل‌های شناور

گروهی هنرمند اهل لس‌آنجلس روی یکی از بزرگراه‌های این شهر فضاهای سبز شناور احداث کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از هنرمندان در شهر لس‌آنجلس، بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا، تابلوهای تبلیغاتی در یکی از بزرگراه‌های این شهر را به جنگل‌هایی مملو از گل‌های بامبو تبدیل کردند. بسیای از مردم لس‌انجلس از این ایده استقبال کردند و بیش از ۵۲ هزار دلار برای انجام آن سرمایه‌گذاری کردند در حالی که خرید و کاشت گل‌های بامبو روی محل تابلوهای تبلیغاتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه در بر داشت.

ایجاد جنگل روی بزرگراه‌ها در لس‌آنجلس واکنش‌های موافق و مخالف زیادی داشت. از نظر بسیاری ساکنان این شهر وجود فضاهای سبز شناور رانندگی را برای بسیاری از رانندگان جذاب کرده بود چراکه رانندگان در حین رانندگی از مناظر سرسبز و زیبا لذت می‌برند در طرف دیگر طراحان و شهروندانی نیز بودند که عقیده داشتند ایجاد فضاهای سبز روی بزرگراه‌ها کاری بیهوده و غیرجذاب بود که هزینه زیادی را در بر گرفته بود.

پیش از این نیز بسیاری از طراحان، تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده‌ها یا در بزرگراه‌ها را با اهداف کاربردی مختلف تغییر داده بودند. به عنوان مثال برخی معماران در کشور اسلواکی از سازه بیلبوردهای تبلیغاتی به عنوان خانه‌هایی با امکانات کامل برای افراد بی‌خانمان استفاده کردند. یک هنرمند بلژیکی نیز تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده‌ها را به گالری‌هایی هنری برای نمایش آثار هنری خود تبدیل کرد.

کد خبر 383368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.