تهیه طرح متناسب با بافت تاریخی گذر آقانورالله نجفی در اصفهان

دبیر شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: با تهیه و تصویب طرح متناسب با بافت تاریخی گذر آقانورالله نجفی در استان اصفهان، نتیجه برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای‌عالی شهرسازی ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرزانه صادق مالواجرد اظهار کرد: بنا بر اعلام استانداری اصفهان و بر اساس مصوبه‌های پشین شورای‌عالی شهرسازی هرگونه عملیات و اقدام اجرایی در گذر آقانورالله نجفی متوقف شده است.

وی از تهیه و تدوین طرح متناسب در این بافت توسط استان اصفهان با هماهنگی میراث‌ فرهنگی خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع، قرار بود این موضوع در هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طرح شود که بنا به درخواست معاون عمرانی استانداری اصفهان این موضوع تا تعیین تکلیف نهایی در استان به تعویق افتاد و از دستور جلسه شورای عالی شهرسازی خارج شد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد: کارگروه تخصصی استان مقرر کرده که با تعیین شرایط متناسب با بافت تاریخی، طرح تعیین یک گذر محدود محلی متناسب با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهیه و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد.

صادق مالواجرد، افزود: طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهیه و تایید می شود و سپس به شورای‌عالی شهرسازی و معماری می‌آید تا در اینباره تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: در خصوص اهمیت بافت تاریخی شهر اصفهان خصوصا پیرامون نقش جهان و مسجد شیخ لطف‌الله، پیش‌تر، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه‌ای را به منظور حفاظت از بافت تاریخی تصویب و ابلاغ کرده بود.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خاطرنشان کرد: مصوبات پیشین شورای‌عالی شهرسازی تاکید کرده بود که هرگونه اقدام در محدوده گذر آقانورالله نجفی باید بر اساس ضوابط میراث‌فرهنگی، حفظ و صیانت از کلیات بافت تاریخی شهر اصفهان باشد.

بنا بر این گزارش، به رغم تاکیدات شورای‌عالی شهرسازی، یکسری اقدامات اجرایی و تخریب‌هایی در خیابان آقانورالله نجفی در سنوات گذشته انجام گرفته که مغایر با مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و همچنین مغایر با ضوابط میراث فرهنگی بود که در این راستا مقرر شده بود تا استان اقداماتی را انجام دهد.

کد خبر 383358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.