حفظ چنارهای ۲۰ ساله چهارباغ با اقدامات علمی و فنی

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: پس از انتقال و کاشت ۴۴ اصله چنار ۲۰ ساله در چهارباغ آن هم روی بام مترو، برای حفظ و نگهداری آنها رسیدگی‌های علمی و فنی صورت گرفته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در چند سال گذشته فضای سبز چهارباغ وضعیت خوبی نداشت، اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته اقدامات کارشناسی زیادی انجام شد تا چهارباغ به محور قبلی خود بازگردد؛ از این رو ریسک مهمی را پذیرفتیم تا تعدادی از نهالهای نهالستان سازمان پارک‌ها را به این محور تاریخی انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه چنارهای انتقال داده شده به چهارباغ عباسی ۲۰ ساله است، تصریح کرد: در شرایطی که بستر خاک بام مترو کم و عمق خاک کمتر از دو متر بود، این ریسک را پذیرفتیم تا عملیات انتقال و کاشت ۴۴ اصله چنار ۲۰ ساله روی بام مترو انجام شود و با رسیدگی‌های علمی و فنی آنها را حفظ کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه انتقال چنارها بسیار سخت بود چرا که درختان بیش از ۱۰ متر ارتفاع داشتند، اما در اولین تابستان مقاومت خوبی برای ماندگاری از خود نشان دادند.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در بستر خاک این ۴۴ درخت چنار در چهارباغ، ترکیبات و کود ضداسترس استفاده شده است، ادامه داد: سه درخت از مجموع چنارهای انتقال داده شده با توجه به تنه جوش‌هایی که روی آنها ایجاد شده، حال خوبی ندارند که در این راستا اقدامات لازم برای درمان آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: چنارهای ۲۰ ساله چهارباغ پاییز امسال هرس میشوند تا ظاهری آراسته پیدا کنند، البته انتظار می‌رود این درختان سال آینده پُربارتر شوند و برگ‌های  بیشتری داشته باشند.

کد خبر 383350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.