مصرف برق برای تولید ارز دیجیتال باید در حد مجاز باشد

وزیر نیرو گفت: مصرف برق در تولید ارز دیجیتال باید در حد مجاز باشد و در تابستان و ساعات اوج بار برای تولید آن محدودیت‌های مصرفی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، رضا اردکانیان در نشست امروز (دوشنبه ۳۱ تیرماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با موضوع بررسی رمز ارزها با بیان اینکه از نظر وزارت نیرو در حوزه ارز دیجیتال تنها بحث مصرف برق آن مطرح است، گفت: وزارت نیرو از ابتدا این موضوع را مطرح کرده که اگر اصل موضوع تولید ارز دیجیتال در کشور پذیرفته شود، این وزارتخانه ملاحظات خود را در حوزه برق مصرفی مطرح می‌کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه مصرف برق ارز دیجیتال باید در حد مجاز باشد، افزود: مجلس قانونی مصوب کرده و در آن تکالیف بهره‌برداران غیرمجاز از آب، برق و غیره را مشخص کرده است که بر این اساس بر فرض مجاز بودن تولید رمزارزها باید این قانون در این حوزه اعمال شود.

اردکاینان ادامه داد: با فرض مجاز بودن تولید ارز دیجیتال بحث زمان استفاده از آن مطرح است که در تابستان و ساعات اوج بار برای فعالیت‌های اینچنینی محدودیت‌های مصرفی در نظر گرفته می‌شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به تعرفه برق مصرفی در کشور، تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی دولت تعرفه مشخصی برای مزارع تولید ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است که پس از تصویب در هیأت دولت ابلاغ می‌شود.

کد خبر 383343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.