۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
تجربه نشاط شهری در فوتیان

فوتیان یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین مناطق مسکونی در جمهوری خلق چین است که در شهر شنژن واقع شده ‌است؛ این منطقه از کیفیت شهری لازم برای مناطق مسکونی و تجاری محروم است بنابراین در چند سال اخیر مسئولان اقدامات زیادی در جهت بازسازی و زیباسازی مکان‌ها و فضاهای آن انجام داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احداث مرکز فرهنگی فوتیان از جمله مهم‌ترین و بی‌نظیرترین اقداماتی است که مسئولان شنژن در جهت افزایش نشاط و کیفیت شهری در این منطقه انجام داده‌اند. این مرکز میزبان برنامه‌های فرهنگی مختلف و فضاهای اجتماعی زیادی است که در آن فعالیت‌های شهری بسیاری انجام می‌شود.

در شنژن، همانند سایر شهرهای نیمه‌گرمسیری جهان، زندگی عمومی اغلب در فضاهای نیمه‌باز جریان دارد. بنابراین هدف طراحان از ساخت مرکز فرهنگی فوتیان، ایجاد سازه‌ای بود که در آن بیشترین فضای باز وجود داشته باشد و از نسیم طبیعی برای خنک کردن فضای آن استفاده شود. علاوه‌براین، کاشت درختان و گل‌های زیبا حس زیستن در طبیعت را برای بازدیدکنندگان این مرکز زنده می‌کند.

انجام فعالیت‌های عمومی و اجتماعی مستلزم برقراری پیوند عمیق بین یک مکان و فضاهای شهری اطراف آن است. بنابراین طبقه همکف مرکز فرهنگی فوتیان باید تا حد امکان باز باشد و هیچ بخشی از آن به روی عموم بسته نباشد. یک میدان عمومی در قسمت شرقی این مرکز و یک پیاده راه بزرگ، مردم را به سمت ساختمان فرهنگی فوتیان هدایت می‌کند. نمای تماما شیشه‌ای ساختمان نیز به منطقه پرجمعیت فوتیان جلوه‌ای بسیار زیبا بخشیده است.

طبقه همکف مرکز فرهنگی فوتیان، که به طور کامل باز است و هیچ دیواری در اطراف آن قرار نگرفته است، به طور مستقیم به سالن تئاتر راه دارد. ساختمان در ۲۰۰ متری ایستگاه مترو احداث شده است و در نتیجه تردد مردم به سمت آن بسیار راحت است.

مرکز فرهنگی فوتیان، با مساحتی برابر با ۱۰ هزار و ۶۱۰ متر مربع و ارتفاع ۱۵۰ متر، به شکل حرف L لاتین ساخته شده است و متشکل از تعداد زیادی مراکز فرهنگی، سه سالن تئاتر، یک کتابخانه بزرگ، مرکزی برای فعالیت‌های جوانان و سالمندان، یک مجتمع فرهنگی ورزشی، مراکز تجاری، سالن‌هایی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و یک مهدکودک است که این مکان‌ها در داخل و اطراف ساختمان اصلی پراکنده شده است. سالن‌های تئاتر به طور مستقیم در زیر ساختمان قرار ندارد بلکه به آن متصل شده است.

 آسانسورها و پله‌برقی‌های مجهزی نیز برای بالا و پایین رفتن در مرکز فرهنگی فوتیان تعبیه شده است. پله برقی‌های این مرکز بالکن‌ها و پاگردهای سرسبز و زیبای ساختمان را به هم متصل می‌کند. این پاگردها همچون شریانهایی است که به ساختمان حس نشاط و سرزندگی بخشیده‌ است. یک فضای عبور و مرور بین بخش‌های خصوصی و عمومی مرکز فرهنگی فوتیان برای تردد خودروها اختصاص داده شده است.

کد خبر 383311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.