مرکز طبقه‌بندی زندانیان اصفهان راه‌اندازی شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان گفت: ساختمان پذیرش، تشخیص و طبقه‌بندی زندان مرکزی اصفهان امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسدالله گرجی‌زاده پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان مرکزی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان ساختمان پذیرش، تشخیص و طبقه‌بندی زندان اصفهان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی در خصوص ضرورت راه‌اندازی این سالن افزود: این سالن به دلیل تراکم بیش از حد داخل زندان مرکزی راه‌اندازی شد تا زندانیانی که در بازداشت موقت به سر می‌برند در این مکان نگهداری شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان در خصوص متراژ و اعتبار این ساختمان گفت: این ساختمان ۱۶۰۰ متر زیربنا دارد که اعتبار راه‌اندازی آن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که در طول هشت ماه ساخته و تجهیز شد و این اعتبار با احتساب اعتبارات داخلی زندان، اعتبارات استانی و کمک خیران بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: درصدی از زندانیان برای اولین بار به زندان وارد می‌شوند، این افراد متهم بوده و محکوم نیستند و معمولا تحت قرار هستند و شرایط آنها به نحوی است که ممکن است در کوتاه مدت آزاد ‌شوند و به دلیل رعایت حقوق شهروندی به طور موقت در این مکان می‌مانند تا قبح زندان برای آنها از بین نرود.

گرجی‌زاده در خصوص دستاورد بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان اصفهان تصریح کرد: آقای حبیبی دیدگاه بازتری در خصوص سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری داشته و به دنبال ایجاد انگیزه در زندانیان با رعایت مسائل دینی، آموزش مهارت‌های زندگی و پی بردن به اشتباهات‌شان است.

وی با بیان اینکه دیدگاه وی بر اساس دیدگاه رئیس قوه قضاییه است، افزود: امروز مباحث خوبی در مورد ایجاد انگیزه برای زندانیان مطرح شد تا زندانیان بتوانند به دنبال آموزش مسائل دینی، احکام و مهارت‌های زندگی باشند و به سمت اصلاح و تربیت بروند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان افزود: اعتبارات زندان‌ها استانی و متمرکز است که در بحث اعتبارات کمبودهایی چون تامین و تجهیز داریم  همچنین در زمینه اعتبارات هزینه‌ای، نیروی انسانی، خودرو و زیرساخت‌ها کمبودهای بسیاری داریم که با همه این شرایط در حال ادامه کار هستیم.

وی در خصوص افزایش ظرفیت فیزیکی گفت: در حال ایجاد شش هزار متر سقف در اردوگاه موادمخدر هستیم که با این کار ظرفیت این اردوگاه به دو برابر خواهد رسید، همچنین بیش از سه هزار متر فضا در زندان مرکزی اضافه کردیم تا کل خدمات آشپزخانه و انبارهای زندان را به این مکان منتقل کنیم و داخل زندان تنها خدمات خوابگاهی، آموزشی و کارگاهی برای اشتغال زندانیان باشد.

۷۰ درصد ورودی زندان‌ها اعتیاد دارند

گرجی‌زاده در خصوص بزرگترین مشکل زندانیان استان تصریح کرد: ۷۰ درصد زندانیان استان اصفهان در بدو ورود اعتیاد دارند، بیکاری زندانیان نمیز معضل دیگری است کهه عامل اصلی ارتکاب جرم می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص نرخ بازگشت زندانیان به زندان و دلایل آن اظهار کرد: نرخ بازگشت به زندان در سال چهار دهم درصد است و آن دسته از زندانیانی که در یک رشته شغلی آموزش دیده و پس از آن وام اشتغال دریافت می‌کنند پس از آزادی به ندرت دوباره به زندان برمی‌گردند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا در خصوص موجودی جرایم زندانیان استان اصفهان افزود: رتبه اول جرایم استان اصفهان مربوط به موادمخدر با ۳۸ درصد موجودی است همچنین سرقت در دومین رتبه جرایم با ۲۶ درصد، جرایم مالی با ۱۲ درصد، جرایم علیه اشخاص با ۱۱ درصد و ۱۳ درصد هم موجودی سایر موارد است.

وی با تاکید بر اینکه ۸۷ درصد زندانیان جرایم موادمخدر، مالی، سرقت وعلیه اشخاص تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: ۵۹ درصد زندانیان استان متاهل و ۴۱ درصد مجردند همچنین دو درصد زندانیان زن و ۹۸ درصد مرد هستند که جرایم زندانیان زن مشابه مردان است.

کد خبر 383307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.