بی رغبتی مالکان تاکسی‌های زرد فرسوده به نوسازی

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: روزانه ۴۰۰ هزار مسافر درون‌شهری با تاکسی‌های زرد شهر ارومیه از نقاط مختلف شهر جابه‌جا می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی مژدهی‌فر با اشاره به روند نوسازی تاکسی‌های شهر ارومیه، اظهار کرد: در حال حاضر امکان ثبت‌نام نوسازی تاکسی‌ها با توجه به بسته بودن سایت نوسازی وجود ندارد که با رایزینی‌های انجام گرفته با اتحادیه تاکسیرانی نسبت به فعال کردن این سایت و نوسازی اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: مالکان تاکسی‌های زرد فرسوده رغبتی به نوسازی به دلیل افزایش قیمت خودرو ندارند چراکه آورده حاصل نسب به سرمایه‌گذاری بسیار پایین است که با تسهیل شرایط رغبت به نوسازی افزایش می‌یابد.

مژدهی‌فر تعداد تاکسی‌های زرد شهر ارومیه را پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهرداری ارومیه فرسوده است که با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم نسبت به نوسازی اقدام می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه تعداد تاکسی‌های شهر را نسبت به میانگین جمیعت شهر، ایده‌ال دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل گردشی بودن بیشتر تاکسی‌ها و تردد زیاد شهروندان در هسته مرکزی شهر، تاکسی‌ها تمایل به جابه‌جایی مسافران در این محدوده دارند به همین دلیل تعداد تاکسی‌ها در شهر زیاد دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: ۹ گشت بازرسی به همراه گشت‌های راهنمایی و رانندگی فعالیت تاکسی‌ها را در شهر رصد و نسبت به رفع برخی مشکلات اقدام می‌کنند.

مژدهی‌فر با اشاره به پروژه پرداخت الکترونیک در تاکسی‌های شهری، اظهار کرد: این پروزه جهت راه‌اندازی با سرمایه‌گذار طرح یعنی بانک شهر، بعد از تایید نرم‌افزار آن در دست اقدام است که با اتمام مقدمات، اجرای طرح توسط سرمایه‌گذار و سازمان فاوا شهرداری به صورت پایلوت در سطح شهر اجرا می‌شود.

کد خبر 383295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.