خصوصی‌سازی اتوبوسرانی با شرط نظارت شدید مناسب است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: خصوصی‌سازی سازمان اتوبوسرانی با شرط نظارت بسیار شدید و حتی بی‌رحمانه به نفع مردم می‌تواند شرایط خوبی را برای شرکت واحد اتوبوسرانی رقم بزند.

شیرین طغیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: موضوع حمل ونقل عمومی یک مسیر دوطرفه است، زیرا از یک سو استقبال مردم باعث ایجاد شرایط فشار بر شرکت واحد و شهرداری و از سوی دیگر کیفی سازی اتوبوسرانی باعث حضور بیشتر مردم می شود.

وی افزود: در بستر حمل ونقل فرهنگسازی، درست بودن مسیرها و کیفیت سامانه‌ها، می‌تواند مردم را به استفاده هر چه بیشتر از اتوبوس ترغیب کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در فضای فرهنگی جامعه ما داشتن خودروی شخصی به یک ارزش تبدیل شده است، تصریح کرد: به همین دلیل حتی اگر تعداد اتوبوس ها افزایش پیدا کند، عده ای باز هم ترجیح می دهند که سفرهای درون شهری خود را با خودرو شخصی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: درصد زیادی از بودجه سال جاری شهرداری اصفهان به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است، افزود: در این دوره مدیریت شهری هزینه‌های اتوبوسرانی تا چهار برابر به شدت افزایش پیدا کرده و شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

طغیانی ادامه داد: در این شرایط دشوار اقتصادی شاید خرید اتوبوس سخت باشد، اما نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها در دستور کار قرار گرفته و تاکنون در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه خطوط اتوبوسرانی شهر اصفهان باید اصلاح شود، تاکید کرد: سامانه حمل ونقل عمومی وقتی تکامل پیدا می کند که در راستای یک شبکه منسجم باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با ابراز خرسندی از پیشرفت احداث خط دو متروی اصفهان، گفت: تا زمانی که شبکه حمل ونقل عمومی کامل نشود نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شهروندان به گزینه دیگری برای انجام سفرهای درون شهری خود فکر نکنند.

وی تصریح کرد: باید با ارتقاء سطح فرهنگسازی، مدارس را به استفاده هر چه بیشتر از اتوبوس ها به جای سرویس مدارس توسط خودرو ترغیب و در این راستا بسته های تشویقی تعریف کرد.  

طغیانی با اشاره به خصوصی سازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهر اصفهان، گفت: خصوصی‌سازی با شرط نظارت بسیار شدید و حتی بی رحمانه به نفع مردم می تواند شرایط خوبی را برای شرکت واحد اتوبوسرانی رقم بزند.

کد خبر 383294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.