افزایش ۹ درصدی نجات‌یافتگان از حوادث در کاشان

کاشان_مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از افزایش ۹ درصدی نجات یافتگان از حوادث و سوانح در سه ماهه نخست ۹۸ خبر داد و گفت: در این مدت در ۷۱۶ حادثه و حریق، ۵۱ نفر مصدوم، شش نفر فوت و ۲۷۴ نفر نجات پیدا کردند.

محمد مسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان اظهار کرد: در تیرماه امسال ۶۱۲ مورد بازرسی فنی توسط کارشناسان آتش‌نشانی انجام شده که از این تعداد ۵۸۳ مورد مربوط به اماکن تجاری، دو مورد اماکن تفریحی، یک واحد صنعتی، ۹ منزل مسکونی، چهار محل اداری، یک جایگاه سوخت، چهار باب اماکن مذهبی، شش اقامتگاه سنتی و یک هتل و ساختمان تجاری مسکونی بوده است.

وی با اشاره به پایش امکانات تاسیساتی ساختمان‌های شهری کاشان، تصریح کرد: در ماه گذشته شش مورد از نقشه‌های تاسیسات، برق و مکانیک اماکن تجاری، مسکونی، تفریحی و اقامتی کاشان از سوی  کارشناسان کمیته علت‌یابی حوادث و حرائق بررسی شد و پس اعلام نتایج بررسی، ۱۹ گزارش علت‌یابی تنظیم و ۹ تاییدیه برای واحدها صادر شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به صدور دو فقره دستورالعمل ایمنی برای منازل مسکونی این شهر، خاطرنشان کرد: دستورالعمل ایمنی سه باب واحد اداری، چهار اقامتگاه سنتی و سه باب اماکن تفریحی، فرهنگی و جایگاه عرضه سوخت صادر شده است.

چایچی تصریح کرد: اصل مهم و اساسی در جلوگیری از حوادث، پیشگیری و رعایت موارد ایمنی است که با در نظر گرفتن آن‌ها حوادث و حرائق کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در تیر ماه امسال دو هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان کاشانی آموزش‌های لازم برای اطفاء حریق را فراگرفتند، یادآور شد: در  سه ماهه نخست سال جاری میانگین زمان رسیدن نیروهای عملیاتی به محل وقوع سوانح ۴۶ ثانیه و در آتش‌سوزی‌ها ۲۳ ثانیه بوده که نسبت‌به مدت زمان مشابه کاهش داشته است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از افزایش ۹ درصدی نجات یافتگان در سه ماهه نخست ۹۸ خبر داد و افزود: در این مدت در ۷۱۶ حادثه و حریق، ۵۱ نفر مصدوم، شش نفر فوت و ۲۷۴ نفر نجات پیدا کردند.

کد خبر 383290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.