نصب آجرهای لعابدار گنبد مسجد شیخ لطف‌الله آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان از آغاز نصب آجرهای لعابدار دو ترک (بخش) از گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان و اتمام عملیات مرمت و زیرسازی کاشی‌های این بخش از گنبد خبر داد.

به گزارش ایمنا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیر کل میراث‌فرهنگی این استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات مرمت گنبد این مسجد تاریخی از تابستان سال ۱۳۹۷، هم اکنون عملیات مرمت دو ترک (بخش) از مجموع ۸ ترک این گنبد به اتمام رسیده و مرمتگران در حال حاضر در حال چینش و تنظیم کاشی‌ها (آجرهای لعاب‌دار) تزئینی سطح گنبد بر روی قالب گنبد هستند تا پس از تنظیم نهایی، این کاشی ها مجدد بر روی گنبد نصب شوند.

وی ادامه داد: هر ترک گنبد دارای ۲۴هزار قطعه کاشی (آجر لعابدار) است، لذا در این مرحله مرمتگران در حال آماده سازی ۴۸هزار قطعه کاشی جهت نصب بر روی گنبد هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برآوردهای کارشناسان دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان حاکی است برای مرمت هر ترک از گنبد این مسجد تاریخی اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال نیاز است.

کد خبر 383289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.