طرح استان گلساران، سیاسی تبلیغاتی است

نمایندگان استان مرکزی با الحاق دو شهرستان محلات و دلیجان به استان گلساران(اصفهان شمالی) مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح تشکیل استان اصفهان شمالی که از سوی سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران بیدگل مطرح شده، در ابتدا نتوانست موافقت مجمع نمایندگان استان اصفهان را با خود داشته باشد، اما با این وجود با کسب حد نصاب حداقل ۱۵ رای در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح و رای موافق این کمیسیون را برای ارائه در صحن علنی، بدست آورد.

طرحی که از همان ابتدا با مشکلات مبنایی و ماهوی جدی از جمله تعارض با اصل ۷۵ قانون اساسی و نیز نداشتن حد نصاب لازم جمعیت (یک میلیون نفر) برای تشکیل یک استان مواجه بود. اما پس از آنکه نمایندگان شهرستان های اردستان و نایین همراهی خود را بنا بر دلایل مطروحه خود از این طرح سلب کردند، این گونه عنوان شد که شهرستان های دیگری از استان همجوار شهرستان کاشان و نیز دو شهرستان خوانسار و گلپایگان به این طرح اضافه شده اند، اما به نظر می رسد این اقدام بدون در نظر گرفتن نظرات مردم  شهرستان‌های محلات و دلیجان، از استان مرکزی و شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان از استان اصفهان برای تشکیل استانی جدید به نام گلساران و با مرکزیت کاشان انجام شده است. 

طرح اصفهان شمالی، استان گلساران نام گرفت

موافقان دیروز اصفهان شمالی، مخالفان امروز آن

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون الحاق دو شهر ستان دلیجان و محلات به استان گلساران (اصفهان شمالی) اظهار کرد: ملحق شدن شهرستان محلات و دلیجان به استان گلساران (اصفهان شمالی) طرح منطقی نیست وتمامی نمایندگان استان مرکزی با این طرح مخالف هستند و اجازه بهم خوردن انسجام استان مرکزی را به هیچ عنوان نخواهند داد.

وی افزود:  باتوجه به حساسیت این طرح و قانون تقسیمات کشوری، وزارت کشور می بایست در این موارد تصمیم گیری کند که در حال حاضر دولت نیز با این طرح مخالف است، به همین دلیل نمایندگان اراک این طرح را با جدیت تمام دنبال خواهند کرد و به سرانجام نخواهد رسید.

محمد حسینی، نماینده مردم تفرش در استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مطرح شدن تشکیل استان گلساران (اصفهان شمالی) در حال حاضر به صلاح کشور نیست و در حوزه تقسیمات کشوری و افزایش استان و شهرستان موجب افزایش هزینه برای دولت خواهد شد که با قانون برنامه ششم مغایرت دارد.

وی افزود: وزارت کشور نیز می بایست به این موضوع ورود کند و طبق قوانین تقسیمات کشوری این طرح را برسی کند، اما نمایندگان استان مرکزی با این طرح موافق نیستند.

حسینی ادامه داد: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: هرکسی که می خواهد در  جایگاه نمایندگی قرار گیرد، نباید وعده های دروغین و امکان ناپذیر یا طرح های هزینه بر بدهد؛ بعضی از دوستان در این وضعیت رفتاری را انجام می دهند که در جایگاه نمایندگان نیست و شهرستان یا استان شدن منطقه‌ای از کشور جزو وظایف نمایندگان نیست، اما اگر کارشناسان تقسیمات کشوری و وزارت کشور و استانداری ها موافق بودند، نمایندگان شهرستان می توانند این طرح را پیگیری کنند.

وی یاد آور شد: طرح تشکیل استان گلساران (اصفهان شمالی) فعالیت سیاسی ساداتی نژاد نماینده کاشان است که در وزارت کشور نیز هیچ گونه نظر موافقتی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

همچنین علیرضا سلیمی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی  در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون الحاق دو شهرستان محلات و دلیجان به طرح استان گلساران(اصفهان شمالی) اظهار کرد: طرح این موضوع و الحاق این دوشهرستان به طرح تشکیل استان گلساران مانند شوخی است.

کد خبر 383286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بهزاد IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    16 1
    خدا خیرت بده ایمنا واقعیت ها را میگى
  • بهزاد IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    12 6
    بعد شهرستان هاى استان اصفهان صابون این طرح خام وپرهزینه برتن استان مرکزى هم خورد آقا الحاق به قم شوید و مزاحمت ایجادنکنید
  • اصفهان IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    15 1
    خواهشا این خبر را تیتر یک کنید
  • اصفهان IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    17 3
    خب با مخالفت قاطع استان مركزی الان بايد رفت سراغ مصادره شهرستان های استان سمنان
  • علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    13 4
    با توجه به اینکه شهرک کاشان به لحاظ مسافتی چسبیده به استان قم می باشد و فاصله کمی با قم دارد وبا توجه به اینکه قم دارای کمی شهرک می باشد ، لذا از اقای بختیاری نماینده شهرستان گلپایگان خواهشمندیم به نماینده شهرک کاشان کمک کنند تا شهرک کاشان به استان قم الحاق بشود ونیز نماینده شهرک کاشان از لحاظ تبلیغات در این دوره رای مجلس را کسب نمایند وبه مجلس را پیدا کنند
  • علی رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    12 1
    خواهشا این خبر را تیتر یک کنید تا همه بخونند
  • مهران DE ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    11 2
    گلپایگان و خوانسار از ابتدا جزو شهرهای مورد طمع در طرح نماینده کاشان بودند. اما در بی اساس بودن، عجولانه و من در آوردی بودن آن به خاطر سیاست بازی همین بس که کاشان مجاور گلپایگان و خوانسار نبوده و شهرستان میمه و شاهین شهر آنها را از هم جدا می کند! گویا دوستان تجزیه طلب، بعد از ارائه طرح متوجه این خبط خود شده و حالا چنگ بر روی دو شهرستان محلات و دلیجان از استان مرکزی انداخته اند تا به وسیله آنها به گلپایگان و خوانسار متصل شوند و مشکل حل شود! ضمنا علاوه بر نایین و اردستان، شهرستان خور و بیابانک هم از این طرح غیر قانونی خارج شده است. با این ترتیب کل جمعیت کاشان به همراه شهرهایی از استانهای اصفهان و مرکزی که روی آنها چنگ انداخته شده، همچنان به 750 هزار نفر هم نمی رسد! بنا بر این تکلیف این طرح از ابتدا کاملا روشن بوده و باید مشخص شود که این طرح آشکارا غیر قانونی چگونه و آن هم به این سرعت به این مرحله در مجلس «قانونگزار» رسیده است؟! و عجیب اینکه نماینده محترم تفرش هم به جای رسیدگی به این موضوع اساسی، صحبت از لزوم بررسی این طرح اساسا «غیر قانونی» از سوی وزیر کشور می کنند! گذشته از همه اینها، دوستان در کاشان قبل از اینکه سراغ کدخدا را بگیرند، تکلیف راه داده شدنشان در ده را روشن کنند. مسخره تر از این نیست که حضرات در این شهر، با استفاده از آب انتقالی از زاینده رود بحران زده که دوستان دیگر با طرح گلاب 2 در صدد افزایش آن هستند، به دنبال تجزیه استان اصفهان و استان شدن هستند!