سامانه 124 به بازار آرامش می‌دهد/ اطلاع‌رسانی قیمت‌ها به مردم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از سامانه 124، گفت: فرآیند حاکم بر "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه تولید و تجارت ایران، عباس تابش اظهار کرد: بر اساس مصوبه سران قوا، وزارت صمت مکلف به راه اندازی "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" موسوم به سامانه 124 شده است.

وی افزود: سامانه ای که امروز رونمایی شد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و عملیاتی شده است و هدفش اطلاع رسانی دقیق قیمت ها به مردم می باشد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بخشی از خدمات این سامانه، اطلاع رسانی قیمت کالاهایی است که مشمول قیمت تثبیتی هستند و سازمان حمایت قیمت های مصوب را اعلام می‌کند و بخشی دیگر کالاهایی است که واحدهای تولیدی قیمت خود را در سامانه 124 درج می کنند و سازمان حمایت در راستای تامین حقوق مردم طبق ضوابط تعیین قیمت، موارد را مورد رصد قرار می دهد.

تابش ادامه داد: این اقلام جزو مواردی است که شکایات مردمی در خصوص آن‌ها دریافت و توسط بازرسان سازمان حمایت و در راستای وظیفه نظارتی سازمان مورد رسیدگی قرار می گیرند. بخش دوم خدمات "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" ، رصد قیمت ها از سطح بازار و تحولات موجود در این عرصه می باشد.

وی اضافه کرد: در بخش دریافت قیمت ها از سطح بازار، با همکاری اتاق اصناف قیمت انواع اقلام کالایی به سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات منتقل خواهد شد.

اطلاع رسانی قیمت ها به مردم

معاون وزیر صمت اعلام کرد: در این سامانه؛ حداقل، حداکثر و قیمت عرف کالا و خدمات را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

تابش تصریح کرد: از مزیت های "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" ، شناسایی دقیق تر قیمت های سطح بازار و رصد مغایرت آنهاست که شرایط را برای دریافت علل نوسانات قیمتی و ورود نظارتی در موارد مورد نیاز مهیا می کند.

وی گفت: این سامانه در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می باشد و ناظر آن مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در راستای توسعه فضای کسب و کار، خدمات رسانی خواهد کرد.

رئیس سازمان حمایت تاکید کرد: یکی از اهداف راه اندازی این سامانه، ایجاد فضای شفاف در قیمت انواع اقلام کالایی در سطح کشور است و با کمک اصناف و تولید کنندگان، فرآیند حاکم بر سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 383280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.