دستگیری ۱۷ جاسوس مرتبط با سیا

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات صبح امروز در نشستی خبری گفته است ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی امریکا (سیا) در داخل کشور دستگیرشدند.

در خبری که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است به نقل از مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات آمده برخی از این افراد به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام می‌شوند.

این خبرگزاری هم چنین نوشته است "جاسوس‌های شناسایی شده شامل شاغلین مراکز حساس و حیاتی، همچنین بخش خصوصی مرتبط با این مراکز هستند که به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بوده‌اند."

وی این مراکز را شامل حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، زیرساختی، نظامی و سایبری کشور عنوان کرده است.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفته "برخی از این افراد به واسطه سوء استفاده سیا از تقاضای ویزای امریکا گرفتار شدند" و در مواردی ارتباط از طریق "مراجعه مستقیم افسران سیا تحت عنوان دیپلماتیک به شهروندان ایرانی در حاشیه کنفرانس‌های علمی در کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی بوده است."

وی جمع‌آوری اطلاعات دارای طبقه بندی از مراکز مهم و همچنین انجام عملیات‌های فنی - اطلاعاتی را از ماموریت‌های محول شده به این شبکه جاسوسی عنوان کرد.

به گفته مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات "افرادی که آگاهانه و عامدانه به کشور خود خیانت کردند و حاضر به جبران مافات نشدند را به دستگاه قضایی تحویل دادیم و چند روز پیش نیز سخنگوی قوه قضاییه از صدور احکامی برای این جاسوسان خبر داد که برخی از آنها به عنوان مفسد فی‌الارض معرفی و برخی دیگر نیز به حبس‌های درازمدت محکوم شدند. همچنین آن دسته از کسانی که با صداقت کامل با دستگاه اطلاعاتی کشور تعامل کردند و ندامتشان نیز ثابت شد، علیه آمریکایی‌ها مورد مدیریت اطلاعاتی قرار گرفتند."

وی تاکید کرده این شبکه جاسوسی موفق به انجام خرابکاری یا اختلال در فعالیت‌های کشور نشده است.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفته است همه افراد دستگیر شده از اتباع ایرانی و بحث تبادل برای آنها مطرح نیست و هیچ مقام بلندپایه کشوری در میان آن ها وجود ندارد.

کد خبر 383277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.