ساماندهی پرنده‌فروشان خیابان عطار در آینده نزدیک

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی پرنده فروشان خیابان عطار نیشابوری که یکی از خواسته‌های چندین ساله ساکنان این خیابان بوده، در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک انجام می‌شود.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای ساماندهی پرنده فروشان خیابان عطار، قطعه زمینی در حاشیه اتوبان شهید آقابابایی بعد از پل تمدن در نظر گرفته شده و در این راستا جلسات متعددی با مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان برای تقسیم وظایف برگزار شده است تا جابه جایی و ساماندهی پرنده فروشان این خیابان در اسرع زمان انجام شود.

وی با بیان اینکه مقدمات ساماندهی پرنده فروشان انجام و مجوزهای لازم در حال دریافت است، گفت: اخطارهای لازم به پرنده فروشان به ویژه آن دسته که ذبح مرغ انجام می‌دهند، داده شده، حتی دستور پلمب بعضی از واحدها از طریق بند ۲۰ ماده ۵۵ دریافت و به متصدیان واحدها ابلاغ شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه با جمعیتی بیش از ۲۳۰ هزار نفر یکی از مناطق پر جمعیت شهر اصفهان به شمار می رود که ۱۲ درصد جمعیت کلانشهر اصفهان را در خود جای داده است.

وی افزود: در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ۱۷ محله از جمله شیخ طوسی، لاله، گرکان، هفتون، عطار نیشابوری، عسکریه، خواجه عمید، دشتستان، حصه و... قرار دارد و از ترکیب جمعیت خاصی برخوردار است.

شهبازی با اشاره به پروژه های سال جاری در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های شهردار اصفهان و شورای شهر با توجه به محرومیت‌های این منطقه، توزیع عادلانه خدمات است و اگر قرار است پروژه‌ای تعریف شود به گونه‌ای باشد که تا تمام شهروندان امکان بهره مندی از آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه احداث خانه کودک استاد همایی و ایستگاه آتش نشانی در محله اطشاران از پروژه‌های در حال اتمام  منطقه ۱۰ است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و بازسازی خیابان هفت تیر که مطالبه مهم ساکنان این منطقه بود، انجام شده و آماده بهره برداری است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: زیباسازی مبلمان شهری، توسعه فضای سبز، روکش آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است که به توسعه پایدار شهر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی از رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان است، گفت: با توجه به تاکید شهردار اصفهان باید ۱۵۰ هزار مترمربع زمین را برای احداث بخشی از رینگ در این منطقه آزادسازی می‌کردیم که خوشبختانه با همکاری مردم انجام شد و امروز پروژه در حال اجرا و از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر است.

شهبازی ادامه داد: بهره‌برداری از رینگ چهارم تحول عظیمی برای شهر اصفهان رقم خواهد زد و به سهولت در رفت وآمد شهروندان کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶ پروژه عمرانی در سطح محله‌های مختلف منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان فعال است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش منابع آبی در این منطقه، خاطرنشان کرد: سعی ما بر این بوده که نوع الگوی آبیاری فضای سبز را تغییر داده و از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز منطقه ۱۰ از چاه‌های موجود در مالکیت شهری و چاههای اجاره‌ای در سطح این منطقه است، افزود: کلکتور منطقه برای استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری در حال احداث است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تاکید کرد: اگر آب پساب به شبکه آبیاری اضافه شود، بخشی از مشکلات مربوط به تامین منابع آبی منطقه رفع خواهد شد.

کد خبر 383272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.