خروجی سد زاینده‌رود پنجم مردادماه کاهش می‌یابد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: پنجم مرداد ماه سالجاری خروجی سد زاینده رود کاهش خواهد یافت و رهاسازی مجدد برای نوبت دوم کشت تابستانه پس از اعلام برنامه صنف کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

حسن ساسانی امروز دوشنبه -۳۱ تیرماه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ورودی و خروجی سد زاینده‌رود ۷۳ مترمکعب در ثانیه است، اظهار کرد: هم اکنون ذخیره سد به ۷۹۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در یک مرحله ۲۸ خرداد ماه خروجی سد زاینده رود کاهش یافت زیرا توزیع آب در غرب اصفهان براساس برنامه زمان بندی انجام شده بود و براساس توافق کمیته پنج نفره بامداد ۱۴ تیرماه مجدد خروجی سد برای کشت تابستانه رهاسازی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان ادامه داد: کاهش مجدد خروجی سد زاینده رود، پنجم مرداد ماه انجام می شود و بین ۱۰ تا ۱۵ روز برای رهاسازی نوبت دوم کشت تابستانه فاصله خواهد بود.

ساسانی گفت: افزایش خروجی مجدد سد بنابر پیشنهاد صنف کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، مردادماه اعلام شده و شرکت آب منطقه ای آب را توزیع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس توافق کمیته پنج نفره قرار بر این شد که رهاسازی آب برای کشت تابستانه طی دو نوبت انجام شود، حجم در نظر گرفته شده برای کشت تابستانه کشاورزان غرب و شرق و شمال اصفهان ۳۵۰ میلیون مترمکعب است و باید ۴۵۰ میلیون مترمکعب نیز با در نظر گرفتن شرب، در سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان باقی بماند. از بهمن ماه گذشته تا کنون در سه مرحله آب برای کشت کشاورزان رهاسازی شده است. بنابر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تا خرداد ماه امسال ۵۰۰ میلیون مترمکعب به کشاورزان اصفهان اختصاص یافته است.

کد خبر 383252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.