چه کسی به کریمی قدوسی شناسنامه ایرانی داده است؟

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی پیش رو مطالعه کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

انتقاد تند نماینده تربت جام به کریمی قدوسی

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده اصلاح طلب تربت جام در مجلس شورای اسلامی در تذکری به شدت به کریمی قدوسی، نماینده مشهد انتقاد کرد و گفت: تذکر من به آقای جواد کریمی قدوسی نماینده مردم شریف مشهد است و کسانی که از ایشان حمایت کردند تا این وضع در مملکت ایجاد شود، یکی بچه گرگ می پرورید، چو پرورده شد، خواجه برهم درید؛ جناب آقای کریمی قدوسی! طالبان یک قیف داشت که بر ریش مردان می گرفت ببیند اندازه ریش آنها استاندارد است یا نه! مردم را کتک می زد اگر ریش با آن قیف طالبان استاندارد نبود؛ شما چکاره مملکت هستید که به وزیر، به رئیس جمهور و حالا به نماینده مردم در مجلس می‌تازید و ما را غیرانقلابی می نامید و خطاب می کنید؟! شما به شهر تربت جام آمدید و به مردم گفته اید نماینده شما انقلابی نیست و نامه جمع کنید تا رد صلاحیت شود. آقای کریمی قدوسی آن زمانی که اجداد شما بستگان شما از افغانستان به ایران حمله می کردند، ما ایرانی بودیم و از ایران دفاع می کردیم، چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است؟ چه کسی به شما اجازه داده در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کنید؟ چه کسی به شما اجازه داده است به تمام ارکان نظام، به مردم بتازید؟چند روز سابقه حضور در جبهه دارید؟ در چند عملیات شرکت کرده اید؟ از کجا درجه سرداری آوردید؟ از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم؟

پشت کردن به صندوق رای پیامدها و هزینه‌های گزافی برای مردم دارد

الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب  پیرامون شرکت اصلاح طلبان در انتخابات و با اشاره به سخنان اخیر رییس دولت اصلاحات گفت: «اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و به یاد آوریم، در مرحله‌های پیشین و به ویژه پس از انقلاب اسلامی هر زمانی که مردم با صندوق‌های رای قهر کردند، چه اتفاقاتی افتاد، چه روندی در کشور شکل گرفت و چه نیروهایی قدرت را در سطوح مختلف از جمله مجلس و دولت در اختیار گرفتند. در واقع این سخنان آقای خاتمی با همه دشواریی که در ذات خود دارد نوعی ارجاع دادن به این تجربه‌ها و تمرکز بر گزینه‌های واقعی پیش روست که با کلمه فداکاری مورد اشاره قرار گرفته است.» کولایی با اشاره به اینکه «به نظر می‌رسد کسانی که به اصلاح طلبی و ضرورت اصلاحات از دورن هر نظام سیاسی باور دارند، ناچارا به این رویکرد گرایش پیدا می‌کنند» گفت: «تجربه‌ها در سطح داخل کشور و چه در سطح منطقه و کشورهای پیرامونی نشان داده که گزینه‌های غیر از این و پشت کردن به صندوق رأی چه پیامدها و هزینه‌های گزافی برای مردم دارد».

انتقاد از مسئولان با داد کشیدن تفاوت دارد

حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز درباره مواضع سیاسی تند بعضی از ائمه جمعه و انتقادهای تند علیه دولت از تریبون‌های نماز جمعه گفت: در نمازهای جمعه ما باید به نکات مثبت هم توجه کنیم و خبرهای خوب را هم بیان کنیم و به جامعه و جوانان نسبت به آینده کشور امید بدهیم. آل‌هاشم گفت: انتقاد با داد کشیدن تفاوت دارد، انتقاد باید اولا منصفانه باشد و ثانیا با عقلانیت مطرح شود و ثالثا با آرامش مطرح شود و در کنار این انتقادها باید نکات مثبت و عملکرد خوب مسئولان هم در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شود.

در فردو چه می‌گذرد؟

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: علیرغم برخی اخبار، تأسیسات هسته‌ای فردو به کار خود ادامه می‌دهد و مرکز ملی خلأ در این مجموعه فعال است و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلأ انجام می‌دهد. بهروز کمالوندی در واکنش به برخی اخبار درباره تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو، گفت: این تأسیسات تعطیل نشده و مرکز ملی خلاء در این مجموعه فعال بوده و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلأ انجام می‌دهد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه تصریح کرد: شیرآلات خلاء در صنایع پیچیده هسته‌ای کاربرد دارد و دیوید آلبرایت تحلیلگر هسته‌ای آمریکایی نیز در گزارش اخیر خود به پیشرفت این فناوری اذعان کرده است.

تحریم انتخابات هیچ گاه در ادبیات سیاسی اصلاح طلبان نبوده است

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات اخیر سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در گفت وگو با خبرنگار جماران گفت: در اینکه بین جامعه مدنی و تمام جریانات سیاسی و حاکمیت فاصله معنادار و عمیقی شکل گرفته است، تردیدی وجود ندارد. آقای خاتمی همیشه خود را با رویکرد اصلاح گرانه در درون نظام سیاسی تعریف کرده و به رغم انتقادات جدی که به رفتارهای حکومت داشته، هیچ گاه خود را بیرون از این ساختار ندیده و معرفی نکرده است و خود نیز این موضوع را به صراحت اعلام می کند. عضو شورای مشاورین سید محمد خاتمی درباره دو جمله رئیس دولت اصلاحات که برای برخی شائبه برانگیز بود گفت: به نظر من اگر دو جمله آقای خاتمی یعنی اینکه «انتخابات نباید تحریم شود» و «همچنین اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند» را تز و آنتی تز بدانیم، سنتز آن نظریه غالبی است که اکنون در جامعه و در بین اصلاح طلبان با عنوان «مشارکت مشروط» در انتخابات وجود دارد. انتخابات را نمی توان تحریم کرد، زیرا تحریم انتخابات هیچ گاه در ادبیات سیاسی اصلاح طلبان نبوده است. آقای خاتمی درباره رأی سال ۹۰ خود در دماوند توضیح دادند و گفتند که انتخابات را تحریم نمی کنیم، اما چون نیروهای ما همه ردصلاحیت شدند دیگر برای خودمان تکلیفی نمی بینیم چون نیروهای دیگر را برای مجلس مطلوب نمی دانیم.

برای ما باورپذیر نبود ترامپ دروغ به این بزرگی بگوید

سردار امیرعلی حاجی زاده پس از جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران گفت: پس از ادعای ترامپ در خصوص سرنگونی یک پهپاد ایرانی یگان‌های مختلف را چندبار کنترل کردیم، زیرا موضوع برای ما باورپذیر نبود که دروغ به این بزرگی را خودش به صورت مستقیم در رسانه بیان کند. به همین علت چند ساعتی در تکذیب خبر تأخیر داشتیم و در نهایت دیدیم که پهپاد بدون سرنشین ما فعالیت ناو گروه را قبل از تنگه هرمز و تا زمان خارج شدن از آن رصد کرده است. سردار حاجی زاده گفت: خود آن‌ها نیز پس از مدتی تقصیر را به گردن بولتون انداختند. وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گزارشی از پیشرفت‌ها و دستاوردها در عرصه‌های مختلف موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین و بمب‌های هوشمند ارائه کردیم.

شهادت دو تن از حافظان امنیت در سراوان

در درگیری حافظان امنیت مرز در شهرستان سراوان با گروهک تروریستی در مرز پاکستان، دو تن به شهادت رسیدند. بنا به اعلام روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور، این درگیری دیشب رخ داد و پاسدار تکاور سیدمحسن نقیبی اهل کرمانشاه و عبدالخالق درازهی از بسیجیان بومی به فیض شهادت نائل آمدند. مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان هم در مورد حادثه تروریستی اخیر در مرز ایران و پاکستان با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: ایران و پاکستان دارای روابط خوبی هستند، ولی متاسفانه برخی از طرف‌های سومی که از این حسن روابط و تعاملات دو جانبه بین ایران و پاکستان راضی نیستند با برخی از اقدامات خرابکارانه تلاش می‌کنند در این روابط خدشه ایجاد کنند.

سخنان اخیر خاتمی حجت را بر اصلاح‌طلبان تمام کرد

حکیمی پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران؛ با اشاره به سخنان اخیر سیدمحمد خاتمی، گفت: حزب اراده ملت پیش از این اظهارات نیز معتقد بود هیچگاه نباید با صندوق رای قهر کرد، هیچگاه نباید عرصه را دو دستی تقدیم جریان رقیب کرد. همه آحاد ملت حق دارند سلیقه خود را در ایام انتخابات درون صندوق رای بیاندازند. با این سخنان نیز حجت بر برخی گروه‌ها و جریانات اصلاح طلب تمام شد و همه باید با اتحاد و همدلی تلاش کنند که انتخاباتی پرشور برگزار شود و نتیجه آن به نفع ملک و ملت باشد.

تشکیل وزارت بازرگانی در دستورکار دولت قرار گرفت

حسینعلی امیری گفت: تشکیل وزارت بازرگانی برای دولت و رئیس‌جمهور در اولویت است. او ادامه داد: پیش از این تشکیل این وزارت با ارائه طرحی از سوی نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مطرح و تصویب شد، اما پس از آن دولت از هیئت رییسه مجلس خواست که اجرای این طرح به دلیل اینکه آمادگی برای تشکیل وجود ندارد، به زمان دیگری موکول شود تا تمهیدات لازم برای آن انجام شود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انسجام در بخش بازرگانی وجود ندارد، توضیح داد: بخش بازرگانی به صورت پراکنده از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود و از این روی، نظام توزیع با مشکلات زیادی روبه رو شده است.

انتخابات شورایاری‌ها صد در صد غیرقانونی است

قاضی سراج،  رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره نامه‌ی خود به رؤسای قوا مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها و واکنش‌های مختلف به این اظهار نظر، گفت: انتخابات شورایاری‌ها صد در صد غیرقانونی است. وزارت کشور دادخواستی برای ابطال مصوبه سال ٧٨ شورای شهر اعلام کرده بود، اما به دلایلی انصراف داد. وی افزود: انتخابات باید در قانون احصا شده باشد. در اصل ١٠٠ قانون اساسی انتخابات شورای شهر و روستا و دهستان و ... آمده است، اما هیچ جا اسمی از شورایاری برده نشده است. شاید شورایاری بتواند خدمات خوبی ارائه دهد، اما مشکل این است که قانون نداریم. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: طبق اصل ١٧٤ قانون اساسی نظارت بر حسن جریان و اجرای صحیح قوانین بر عهده ما است. نماینده‌ها مصاحبه کردند و به مجلس هم بردند و در کمیسیون شورای مجلس این موضوع رد شد. ما مشکل نداریم که شورایاری باشد یا نباشد، مشکل این است قانون نیست. بر اساس چه قانونی می‌خواهند شورایاری را بررسی کنند.

کد خبر 383216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.