گاندو دست "حوا" را قطع کرد/ پایداری گرما طی ۱۰ روز آینده

توزیع سه هزار تن کاغذ بین مطبوعات، تغییر رئیس کمیته امداد، خروج حجم زیادی اجسام خارجی از معده یک بیمار، تداوم آتش سوزی جنگل های گچساران، پایداری گرما طی ۱۰ روز آینده و مشاجره مرگبار بر سر ارثیه پدری را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ ساعت ۲۳:۳۰ بیست و یکم آذر ۹۶، مأموران کلانتری ۱۶۰ خزانه با تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، از درگیری و نزاع خانوادگی منجر به جنایت در محدوده خزانه بخارایی خیابان همدانی مطلع شدند.

مأموران با حضور در محل متوجه شدند که درگیری بین مردی جوان به نام فرامرز ۴۰ساله با خواهرزاده‌هایش به‌وقوع پیوسته، در این درگیری سعید؛ شوهر خواهرزاده فرامرز نیز حضور داشته و دایی همسرش را مصدوم کرده است.فرامزر به بیمارستان کاشانی منتقل شد، اما بر اثر جراحت شدید از ناحیه گردن و دست فوت کرد.

با آغاز تحقیقات میدانی از شاهدان جنایت مشخص شد، مقتول (فرامرز) برای گرفتن ارث و میراث پدری‌اش به خانه ویلایی که خواهرزاده‌هایش (دو دختر و یک پسر) در آن زندگی می‌کردند مراجعه کرده و با آنها درگیر شده بود.

بررسی‌ها نشان داد ضارب و همسرش فریبا پس از قتل از محل متواری شده و به‌صورت غیرمجاز در کشور مالزی سکونت پیدا کرده‌اند.

در پایشهای اطلاعاتی مشخص شد قاتل به همراه همسرش ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به ایران بازگشته‌اند و با هماهنگی مقام قضائی سعید؛ متهم پرونده و همسرش فریبا ۲۹ تیر ۹۸ بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

فریبا در تحقیقات به کارآگاهان گفت: مادر و پدرمان خیلی وقت پیش فوت کرده‌اند و شب حادثه همراه خواهر و بردارم در خانه پدربزرگمان بودیم که ناگهان دایی فرامز وارد خانه شد و مانند همیشه ادعا و طلب ارث و میراثش را از ما کرد.

وی افزود: با بالاگرفتن مشاجره بین ما، فرامرز، من و خواهر و برادرم را مورد ضرب و شتم قرار داد و با چاقوی همراهش برادرم را از ناحیه دست مصدوم کرد و من هم بلافاصله با شوهرم سعید تماس گرفتم و جریان را به او گفتم.

سعید نیز در اظهاراتش به مأموران گفت: پس از تماس همسرم مبنی بر اینکه توسط دایی‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، بسیار عصبانی شدم، یک قبضه چاقو تهیه کردم و بلافاصله به سمت خانه رفتم.

وی افزود: با ورود به منزل دیدم فرامز درحال کتک زدن همسر، خواهر و برادر خانمم است، با او درگیر شدم و چند ضربه چاقو به گردن و دستش زدم و به‌سرعت همراه با همسرم از محل متواری شدیم.

وزیر راه به وضعیت جاده‌های حادثه‌خیز رسیدگی کند

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس،گفت: روز سه‌شنبه هفته گذشته شاهد واژگونی مینی‌بوس حامل خواهران قرآنی در محور بوئین میاندشت به خوانسار بودیم که منجر به جان باختن ۱۳ نفر و مجروح شدن ٨ نفر شد.

نماینده فریدن در تذکری به وزیر راه گفت: مشکل وضعیت جاده‌ها را که دلیل اصلی این موضوع بوده است را مورد رسیدگی قرار دهد.

۳ هزار تُن کاغذ بین مطبوعات توزیع می‌شود

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای از توزیع حدود یکهزار تُن کاغذ بین مطبوعات کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد تا هفته آینده حدود دوهزارتُن دیگر میان مطبوعات کشور توزیع شود.

براساس اعلام روز یکشنبه روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این اطلاعیه با اشاره به جزییات توزیع این میزان کاغذ میان مطبوعات و رسانه‌های مکتوب کشور، ازتعیین میزان برآورد اولیه مصرف کاغذ روزنامه‌ها برای سه ماه آینده خبر داد.

این اطلاعیه می‌افزاید: فهرست برآورد اولیه کاغذ مصرفی روزنامه‌های سراسری و غیر سراسری که مشمول دریافت کاغذ می‌شوند، مشخص شده و متعاقباً منتشر می‌شود.

بر این اساس، بخش اول و یک‌ماهه برآورد مصرف کاغذ روزنامه‌ها که حدود هزار تُن می‌شود از امروز ٣٠تیرماه بین روزنامه‌ها توزیع شده و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در برآورد تخصیص و تامین ارز کالاهای اساسی، پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده دو هزار تُن کاغذ دیگر در اختیار روزنامه‌ها قرار بگیرد.

خروج حجم زیادی اجسام خارجی از معده یک بیمار

فوق تخصص گوارش بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: برای اولین بار در گناباد، حجم زیادی اجسام خارجی از معده بیمار به روش آندوسکوپیک در این بیمارستان خارج شد.

وی ادامه داد: بیمار خانمی ۳۲ ساله و معلول ذهنی بود که با تهوع و استفراغ به بیمارستان ارجاع شده و بعد از انجام معاینات و آندوسکوپی، حجم زیادی از مواد خارجی مختلف مثل پارچه و پلاستیک و نخ در معده بیمار مشاهده شد.

فوق تخصص گوارش بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: حجم زیاد مواد خارجی در این حد به طور معمول به روش جراحی از معده بیمار خارج می‌شود اما با توجه به عوارض پس از جراحی و احتمال زیاد عفونت پس از زخم جراحی در این بیمار، این مواد با روش آندوسکوپیک به کمک over tube خارج شده است.

پلمب ۵۹ واحد صنفی متخلف در اصفهان

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان اصفهان از پلمپ ۵۹ واحد صنفی متخلف طی یک هفته گذشته در اصفهان خبر داد.

 سرهنگ محمد حسن اسماعیلی گفت:  ۵۹ واحد صنفی متخلف در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل واحدهای صنفی توسط ماموران این پلیس طی یک هفته گذشته در اصفهان پلمب شد.

وی افزود: در این طرح از ۱۷۶ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که ماموران  ضمن ارائه آموزش های لازم به متصدیان تعداد ۱۱۹ واحد صنفی تذکر داده و ۵۹ واحد صنفی را نیز به دلیل عدم رعایت مقررات مربوطه با اخذ مجوز از مقام قضائی پلمب کردند.

پایداری گرما تا ۱۰ روز آتی در کشور

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم گرمای هوا در اکثر مناطق کشور طی ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به انتشار گاز اوزن و عدم وزش باد کیفیت هوا در کلانشهرها در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی با بیان اینکه کماکان شرایط جنب حاره‌ای در کشور حاکم است، افزود: در برخی از مناطق کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و ... رشد ابرهای جوششی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

ثبت‌نام بیش‌از ۵۲ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال از ثبت‌نام ۵۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند در کشور خبر داد.

سیف‌الله ابوترابی آخرین آمار ثبت‌نامی‌های کارت ملی هوشمند را تشریح و اظهارکرد: تاکنون ۵۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌ نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کارت صادر شده‌ است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه از جمعیت واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند حدود ۶ میلیون نفر باقی مانده‌اند که نسبت به ثبت‌ نام کارت ملی هوشمندشان اقدام نکرده‌اند، گفت:حدود ۷۰۰هزار کارت ملی هوشمند نیزصادر شده و در دفاتر پست و پیشخوان باقی مانده است.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد شد

روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز طی دعوتنامه‌ای از برگزاری مراسم تکریم «سید پرویز فتاح» و معارفه «سید مرتضی بختیاری» رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد که روز سه شنبه هفته جاری (اول مردادماه) در ساختمان مرکز کمیته امداد برگزار می‌شود.

قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی، وزیردادگستری در دولت دهم، استاندار اصفهان و ریاست سازمان زندان‌ها برخی از سوابق مدیریتی سید مرتضی بختیاری است.

جنگل‌ها و مراتع گچساران همچنان در آتش می سوزد

بخشدار مرکزی باشت گفت: جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده خامی در شهرستان گچساران که روز جمعه طعمه حریق شده بود با وجود تلاش امدادگران همچنان در آتش می سوزد.

مهرداد انبازپور اظهار داشت: این آتش سوزی تاکنون در چند مرحله مهار شده اما به دلیل وزش باد دوباره آتش شعله ور می شود. هم اکنون امدادگران دستگاه های اجرایی و مردمی در حال مهار آتش در این منطقه حفاظت شده هستند.

بخشدار مرکزی باشت تصریح کرد: مراتع انبوه، باد شدید و سخت گذر بودن منطقه مهار آتش را با دشواری رو به رو کرده است، وسعت آتش سوزی پس از مهار و ارزیابی کارشناسان اعلام خواهد شد.

وی گفت: این آتش سوزی به دلیل عامل انسانی ساعت ۱۶ روز جمعه در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خامی آغاز شد.

ماجرای قطع شدن دست حوا توسط گاندو

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستِ حوا زمانی که برای شستن لباس به کنار رودخانه رفته بود، در پی حمله یک گاندو قطع شد، گفت: به گفته یکی از اهالی، آب مصرفی به دلیل بدهی ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومانی اهالی روستا، قطع شده است.

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستِ حوا زمانی که برای شستن لباس به کنار رودخانه رفته بود، در پی حمله یک گاندو قطع شد، گفت: به گفته یکی از اهالی، آب مصرفی به دلیل بدهی ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومانی اهالی روستا، قطع شده است.

وحید پورمردان درباره حمله یک گاندو به دختر بچه سیستانی گفت: این حادثه دو روز گذشته اتفاق افتاده است، حوالی ساعت ۵ عصر یک دختر بچه ۹ ساله به نام حوا زمانی که برای شستن لباس به کنار رودخانه رفته بود در کنار رودخانه مورد حمله تمساح قرار می‌گیرد. در زمانی که این اتفاق می‌افتد، خواهر حوا تلاش می‌کند تا او را از دهان گاندو بیرون بیاورد و دست این کودک را که قطع شده بوده با یک پارچه در کنار بدنش می‌پیچد و به منزل می‌رود و با ماشین شخصی این دختربچه را به درمانگاهی در یک روستای دیگر می‌برند و از آنجا با اورژانس تماس می‌گیرند و در نهایت تا اورژانس به این کودک می‌رسد، زمان طلایی برای پیوند دست می‌رود و در حقیقت مسیر ۱۷۰ کیلومتری ۴ الی ۵ ساعت زمان برده است تا به یک مرکز درمانی و بیمارستان برسند.

وی با بیان اینکه تمساح یک حیوان منزوی است، ادامه داد: در برخی فصول مانند زمان جفت‌گیری و زمانی که تمساح از تخم‌هایش محفاظت می‌کند، حالت تهاجمی بسیاری دارد. در محدوده بلوچستان با توجه به قدمتی که در زیستگاه‌های تمساح وجود دارد و مردمی که در حاشیه رودخانه به واسطه نیاز آبی همواره حضور دارند، رفتارشناسی خوبی مردم از تمساح دارند و می‌دانند در چه فصلی تمساح مهاجم می‌شود.

مدیر کل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم در این منطقه به منابع آبی نیاز دارند، خاطرنشان کرد: یک سری اقدامات در این منطقه برای رفع نیاز آبی مردم انجام شده است و از سه سال پیش که در روستای کشاری یک پسر نوجوان ۱۲ ساله توسط گاندو به زیر آب کشیده شد و دچار خفگی شد، سیستم‌های لوله‌کشی در روستاهایی که در مجاورت رودخانه باهوکلات هستند به دلیل وسعت زیستگاه‌های تمساح انجام شده است و اکثر روستاها در این منطقه دارای آب لوله‌کشی هستند.

حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از برنامه های اصلی آموزش و پرورش

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ جزو برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس هم مورد تاکید است.

وی گفت: آموزش و پرورش در حوزه فعالیت های دینی برنامه های متعددی دارد.

مسیب زاده  با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر مخاطب آموزش و پرورش هستند، گفت: اولیا و همکاران فرهنگی هم در کنار دانش آموزان جزو مخاطبان آموزش و پرورش هستند و این نهاد برای توانمندسازی آنان برنامه دارد.

مسیب‌زاده یکی از ضرورت های جوامع را توانمندسازی نیروی انسانی خواند و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت کشور در همین راستا طرح های قرآنی متعددی در مدارس اجرا می کند.

کد خبر 383212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.