کتابخانه‌های رایگان در پیاده‌روهای منهتن

انجمن معماری نیویورک، تعدادی از آژانس‌های طراحی برجسته این شهر را برای ایجاد انواع جدیدی از این کتابخانه‌های کوچک، که قرار بود در پیاده‌روها برای استفاده عموم مردم نصب شود، به رقابت دعوت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در یک دهه اخیر ساخت کتابخانه‌های کوچک چوبی برای استفاده ساکنان یک شهر در سراسر دنیا مرسوم شده است که این کتابخانه‌های کوچک معمولا کتاب‌ها را به طور رایگان و به صورت امانت در اختیار مردم قرار می‌دهد.

در منهتن، یکی از مناطق شهر نیویورک و مرکز اقتصادی و اداری آن، انجمن معماری این شهر تعدادی از آژانس‌های طراحی برجسته را برای ایجاد انواع جدیدی از این کتابخانه‌های کوچک، که قرار بود در پیاده‌روها برای استفاده عموم مردم نصب شود، به رقابت دعوت کرد. در نهایت، داوطلبان طراحی میدان رقابت را به نفع گروهی که کتابخانه‌های خلاق و  زرد رنگ طراحی کرده بودند، ترک کردند.

طراحان در ساخت کتابخانه‌های کوچک زرد رنگ از محفظه‌های تانک‌مانند پلاستیکی و اسکلت‌های چوبی بهره گرفتند؛ تانک‌های پلاستیکی به طور وارونه بر روی اسکلت‌های چوبی نصب شده بود. در قسمت بیرونی تانک، سوراخ‌هایی نصب شده بود که به بازدیدکنندگان اجازه می‌داد قسمت داخلی کتابخانه را برانداز کنند و نگاهی کلی به کتاب‌ها و فضای داخلی داشته باشند. دوستداران کتاب برای ورود به داخل کتابخانه نیز باید سر خود را کمی خم می‌کردند تا بتوانند به مجموعه کتاب‌های آن‌جا دسترسی داشته باشند.

در فضای بیرون کتابخانه‌های زرد رنگ نیز صندلی‌هایی نصب شده بود که بازدیدکنندگان می‌توانستند پس از انتخاب کتاب مورد نظر خود، بر روی این صندلی‌ها بنشینند و به مطالعه کتاب بپردازند. این صندلی‌ها همچنین برای افرادی که در صف انتظار برای بازدید از کتابخانه آمده بودند نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.  

کد خبر 383204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.