حضور دوباره دیوید کاپرفیلد و الویس پریسلی در سینما

در هفته گذشته رویدادهای فرهنگ و هنر در جهان در تکاپو بوده است و اتفاقات مهمی در این حوزه افتاده که خبر آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته هفته‌ای شلوغ برای سینمای جهان بود. از ساخت یک فیلم بیوگرافی جدید تا آتش گرفتن یک استودیوی انیمیشن، از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگ و هنر جهان بود. در ادامه جزییات رویدادها را می‌خوانید:

حراج فیلم‌های انسان بر روی ماه: سه حلقه فیلم از اولین قدم‌های انسان بر روی ماه روز شنبه همزمان با پنجاهمین سالروز فرود آپولو ۱۱ بر روی ماه در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته می‌شود. حراجی ساتبیز از این سه حلقه فیلم به عنوان تنها فیلم‌های موجود از اولین نسل فیلم‌های رژه تاریخی انسان بر روی کره ماه یاد کرده است.

دیوید کاپر فیلد در جشنواره فیلم لندن: فیلم دیوید کاپرفیلد که بر اساس رمان نوشته چالز دیکنز ساخته شده به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و سومین جشنواره فیلم لندن معرفی شد. "تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد" به کارگردانی آرماندو یانوچی در تاریخ دوم اکتبر در افتتاحیه جشنواره فیلم لندن به روی پرده می‌رود. در این فیلم دِو پاتِل بازیگر برنده اسکار برای فیلم میلیونر زاغه نشین نقش دیوید کاپرفیلد را ایفا کرده است؛ فردی که همزمان مهربان، شرور و فقیر و ثروتمند است و در قرن ۱۹ میلادی با مجموعه‌ای از شخصیت‌های برجسته انگلستان دیدار می‌کند.

درگذشت معمار آسمان‌خراش‌ها: سزار پلی معمار برجسته جهان که طراحی برخی از بلندترین آسمان‌خراش‌های سراسر جهان همچون برج‌های دوقلو پتروناس را در کارنامه خود دارد،‌ درگذشت. از دیگر آثار مهم این هنرمند می‌توان به طراحی ساختمان مرکز مالی جهانی واقع در نیویورک و ساختمان مرکز طراحی آرام که بخاطر شیشه‌های آبی رنگ‌ نما شناخته شده است اشاره کرد.

آتش سوزی در یک استودیوی انیمیشن: یک مرد ۴۱ ساله با حمله و آتش زدن استودیو انیمیشن کیوتو در ژاپن حداقل ۲۳ نفر را به کام مرگ کشاند و چندین را نیز مصدوم کرد. این مرد با ورود به طبقه اول ساختمان کمپانی کیتو انیمیشن با ریختن بنزین در بخش‌های مختلف ساختمان و به آتش کشیدن آن، این حادثه را رقم زد.

بازیگر نقش الویس پریسلی مشخص شد: باز لورمن کارگردان استرالیایی پس از جستجوی فراوان در نهایت بازیگر نقش الویس پریسلی خواننده نامدار آمریکایی را انتخاب کرد تا در کنار تام هنکس بازیگران اصلی فیلم زندگی سلطان موسیقی راک‌اند رول کامل شود. آستین باتلر که در فیلم جدید روزی روزگاری در هالیوود به کارگردانی کویینتین تارانتینو نیز حضور داشت برای ایفای نقش الویس پریسلی انتخاب شد. باز لورمن که پیش از این ساخت فیلم‌هایی چون «گتسبی بزرگ» را در کارنامه دارد به همراه همسرش کاترین مارتین تهیه‌کنندگی این فیلم جدید را بر عهده دارند.

سرگذشت ناجیان زمین نوشته می‌شود: "قهرمانان زمین" بیست داستان الهام‌بخش از افرادی که جهان را نجات می‌دهند" نوشته لیلی دایو و به تصویرگری جکی لی منتشر خواهد شد. این کتاب ۲۰ داستان در رابطه با افرادی که برای آینده کره زمین جنگیده‌اند ارائه می‌دهد که هر کدام از آن‌ها را می‌توان روزنه‌ای از امید در جنگ برای آینده زمین محسوب کرد. این کتاب توسط انتشارات "نوزی کرو" در اکتبر سال جاری روانه بازار خواهد شد.

حقیقت در جشنواره ونیز: جدیدترین ساخته هیرکازو کورئیدا کارگردان مطرح ژاپنی افتتاح‌گر هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز خواهد بود. این کارگردان ژاپنی که سال گذشته با فیلم دزدان فروشگاه توانست نخل طلای کن را از آن خود کند، با فیلم جدیدش به نام حقیقت با بازی دو چهره نامدار یعنی ژولیت بینوش اوتان هاوک این بار قدم به جشنواره ونیز خواهد گذاشت. هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز از ششم تا شانزدهم شهریور در ایتالیا برگزار خواهد شد.

یک قدم تا انتقام از آواتار: فیلم انتقام جویان: آخر بازی تنها هفت میلیون دلار تا رسیدن به رکورد آواتار به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما فاصله دارد. انتقام جویان: آخر بازی محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی ۲.۸ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد تا فروش جهانی این فیلم ابرقهرمانی به ۲.۷۸ میلیارد دلار برسد و تنها ۷.۸ میلیون دلار تا شکست رکورد ۲.۷۸۸ میلیارد دلاری آواتار پس از بیش از یک دهه و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان فاصله دارد.

کد خبر 383203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.