۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
راه رفتن روی ستاره‌ها

پیاده‌روی "مشاهیر هالیوود" یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا است که اکثر گردشگران آن را می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  پیاده‌رو مشاهیر هالیوود، مابین بلوار هالیوود و خیابان واین در هالیوود کالیفرنیای آمریکا قرار دارد در این پیاده‌رو بیش از دوهزار و ۶۰۰ ستاره برای بازیگران، کارگردانان، موسیقی‌دانان، تهیه‌کنندگان، گروه‌های تئاتری و شخصیت‌های تخیلی نصب شده ‌است.

پیاده‌رو "مشاهیر هالیوود" در سال ۱۹۵۸ برای ارج نهادن به خدمات هنرمندانی که در صنعت سرگرمی کار می‌کردند، طراحی شد و نخستین ستاره آن در سال ۱۹۶۰ در آن نصب شد.

در سال ۱۹۸۵ ناحیه تجاری و تفریحی بلوار هالیوود برای محافظت از ساختمان‌هایش و حصول اطمینان از اینکه گذشته هالیوود به عنوان بخشی از آینده آن حفظ شود، در لیست رسمی آثار تاریخی ملی آمریکا قرارگرفت. این ستاره‌ها در ۱۵ بلوک و در مسافتی حدود دو کیلومتر از غرب به شرق کشیده شده‌اند.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی هالیوود شخصی است که ایده ساخت این مکان را مطرح کرد و از طریق سایر اعضاء، ایده وی تکمیل‌تر شد؛ در نهایت کمیته‌ای برای بررسی این ایده تشکیل و وظیفه توسعه آن را بر عهده یک شرکت معماری گذاشتند. طرح پیشنهادی این پیاده‌رو در سال ۱۹۵۶ میلادی توسط "ام استوارت" که رئیس این مجموعه بود، داده شد.  

در مورد چرایی انتخاب ستاره برای این پیاده‌رو، روایت‌های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال چون هتل هالیوود که برای چندین سال در آن منطقه قرار داشت، از طرح ستاره برای طراحی داخلی‌اش استفاده می‌کرد، به همین دلیل شکل ستاره انتخاب شد؛ شکلی در بیشتر ستاره‌ها در محلی که اسم هنرپیشه ذکر شده، وجود دارد که نشان‌دهنده‌ دسته‌بندی آن است. این دسته‌بندی شامل تصاویر متحرک، سریال‌های تلویزیونی، موسیقی، رادیو و تئاتر است.

 

شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه نخستین ستاره، متعلق به "جوانا وودوارد" است، اما این فقط یک شایعه است. زمانی که این پیاده‌رو طراحی شد، به‌طور همزمان تعداد هشت ستاره ساخته شد که به این معنی است که همزمان هشت نفر افتخارِ داشتن نخستین ستاره را دارند؛ درست است ستاره گرفتن در پیاده‌روی مشهور هالیوود افتخار بسیار بزرگی است اما کسب ستاره در این پیاده‌رو هزینه‌ زیادی هم دارد. هزینه‌ هر ستاره در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۳۰ هزار دلار بوده است.

همه نوع موجودی، حتی حیوانات قادر به گرفتن این ستاره‌ها هستند؛ کارتون "وینی خرسه و پوه"، "میکی ماوس و و سیمپسونزاز" جمله کارتون‌هایی هستند که ستاره‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

تصورش خیلی سخت است که چطور ستاره‌ای که با سیمان به زمین چسبیده، دزدیده شود، اما این حادثه واقعا رخ داده است! در سال ۲۰۰۵ میلادی ستاره‌ "گرگوری پیک" دزدیده شد و دیگر هیچگاه پیدا نشد؛ در سال ۲۰۰۰ میلادی هم ستاره‌های "جیمز استوارت" و "کریک داگلاس" دزدیده شدند و بعدا در منزل یک کارگر ساختمانی پیدا شدند.

کد خبر 383189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.