آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید گسترش یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گقت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران به ویژه در راستای شتاب دهی فرآیند تولید لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک هفته مهارت و گرامی داشت روز ملی کار آفرینی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای اظهار کرد: ضرورت این نامگذاری را می‌توان در تعداد جوانان بیکار و غیر متخصص دارای مدرک دانشگاهی امروزی جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی در زمینه فرهنگ کار و مهارت‌آموزی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف‌پذیری از نیازهای اصلی بازار کار است و می‌تواند با پرورش نیروی ماهر به مثابه یک سرمایه خلاق و کار آفرین از تلاطم بازار شغلی بکاهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران به ویژه در راستای شتاب‌دهی فرآیند تولید لازم است.

وی با اشاره به اقدامات شورای شهر و شهرداری در این زمینه تصریح کرد: امروز شهرداری اصفهان در راستای طرح بهبود اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کار گام‌های موثری برداشته است، همچنان که کمیسیون فرهنگی ورزشی نیز با تاکید بر واگذاری آموزش‌های فرهنگی به بخش خصوصی و موسسات معتبر دارای تاییدیه به منظور بهبود آموزش و حمایت از بخش خصوصی سعی بر افزایش بهره وری و مهارت آموزی دارد.

روشن با بیان اینکه در این امر ضعف‌هایی نیز وجود دارد، ادامه داد: آموزشگاه‌های مجاز فنی و حرفه‌ای در ارتباط با شهرداری دچار مشکلاتی هستند که باید این مشکلات به نحو قانونی و متناسب با بهبود اکوسیستم کسب و کار و توسعه کار آفرینی رفع شود.

وی اضافه کرد: بنابراین در سالی که رونق تولید نامیده شده و کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، شهرداری باید مشکلاتی که در صورت تداوم می‌تواند منجر به تعطیلی آموزشگاه‌های بخش خصوصی شود را رفع کند تا زمینه رونق کسب و کار را فراهم کند.

کد خبر 383186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.