اصفهان بیشترین چندقلوهای کشور را دارد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان بیشترین سرانه چند قلوزایی کشور را دارد، گفت: تا کنون چهار مورد پنج قلوزایی و ۱۴ مورد چهار قلوزایی، ۶۴۶ مورد سه قلوزایی و ۷۹۶ مورد دوقلوزایی در شهر اصفهان داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، با بیان اینکه بهزیستی در قالب سه معاونت تخصصی، یک معاونت پشتیبانی و یک معاونت مشارکت‌ها فعالیت می‌کند، اظهار کرد: دفاتر مربوط به حوزه توانبخشی در بحث اشتغال، درمان، مسکن و حمایت‌های مالی معلولان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی تنها واحدی است که در شهر اصفهان خدمات استانی ارائه می‌دهد، ادامه داد: دراین دفتر ۱۰ خدمت تعریف شده است که این خدمات در شهرستان‌ها انجام می‌شود اما مدیریت این خدمات در اصفهان پیگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه طی سه ماه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار تماس تلفنی با خط ۱۲۳ در اصفهان برقرار شده است، اضافه کرد: از این تعداد تماس دو هزار و ۵۶۰ خدمات سیار انجام شده است.

تشکیل پرونده برای ۲۵ ترنس در سه ماهه امسال

وی با بیان اینکه ۹۴۷ خدمت در پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی در سه ماهه نخست امسال ارائه شده است، افزود: در این بازه زمانی برای ۲۵ بیمار دارای اختلال جنسیتی در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی پرونده تشکیل شده است.

فرشاد با اشاره به مراجعه ۱۰ هزار نفر به دفتر ثبت طلاق بهزیستی استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توافقی که با دادگستری اصفهان داشتیم تمام مراجعان طلاق قبل از مراجعه به مراجع قضایی به دفاتر ثبت طلاق بهزیستی اصفهان مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: این آمار در سه ماه نخست امسال سه هزار مورد بوده است که تا کنون ۲۰ درصد از این افراد به سازش رسیده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از پذیرش ۳۰ دختر آسیب دیده در مراکز بهزیستی استان اصفهان خبر داد و گفت: همچنین ۵۹ زن و دختر آسیب دیده در خانه سلامت بهزیستی از ابتدای امسال در تردد بوده‌اند چرا که این امر نگهداری موقت است.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ کودک خیابانی در مراکز دولتی و ۱۵۰ نفر از این کودکان نیز در مراکز خصوصی نگهداری و ساماندهی شده‌اند، گفت: در سطح استان اصفهان ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی فعال است.

فرشاد با بیان اینکه در شهر اصفهان ۳۲۴ مرکز در حوزه اجتماعی تحت نظر بهزیستی فعالیت دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۲۹۸ مرکز مهد کودک است که ۲۰ هزار کودک در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی به فعالیت ۱۵ خانه کودک و نوجوان غیر دولتی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در این خانه‌ها کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در محیطی شبیه خانواده نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تعداد کل دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان اصفهان را ۶۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانشجویان تحت پوشش این سازمان در اصفهان ۱۴۵ نفر است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان بیشترین سرانه چند قلوزایی کشور را دارد، ادامه داد: تا کنون چهار مورد پنج قلو زایی و ۱۴ مورد چهار قلوزایی، ۶۴۶ مورد سه قلوزایی و ۷۹۶ مورد دوقلوزایی در شهر اصفهان داشته‌ایم.

فرشاد با بیان اینکه ۷۲ مرکز توانبخشی برای معلولان جسمی و حرکتی در شهر اصفهان فعال است، تصریح کرد: ازاین تعداد، دو مرکز توان‌افزایی جسمی حرکتی، ۱۴ مرکز نگهداری سالمندان و سه مرکز نگهداری بیماران اعصاب  و روان است.

نگهداری هفت هزار بیمار اعصاب و روان در شهر اصفهان

وی  با بیان اینکه هفت هزار بیمار اعصاب و روان در شهر اصفهان تحت پوشش بهزیستی هستند، ادامه داد: در خصوص فضای فیزیکی برای ساماندهی این بیماران دچار مشکل هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: ۱۶۸ کمپ و ۱۲۳ مرکز مشاوره در شهر اصفهان تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه مناسب‌سازی معابر شهری از سال ۹۵ در بهزیستی استان اصفهان به ریاست استاندار راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: در شهر اصفهان ۸۰ واحد دولتی و در سطح استان ۱۴۰۰ نقطه رادر خصوص ساماندهی برای تردد معلولان بررسی کرده‌ایم و در این بین شهرداری اصفهان در بخش معبر امتیازهای خوبی را داشته اما هنوز جای کار داریم.

فرشاد با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه در اتوبوس‌های شهری و تاکسیرانی نیازمند مناسب‌سازی معابر هستیم، گفت: اصفهان در حوزه منااسب سازی با مشهد مقایسه می‌شودو از این ر و باید سرعت مناسب‌سازی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ صندوق بین‌المللی جمعیت، شهر اصفهان را به عنوان پایلوت شهر دوستدار سالمند معرفی کرده است، افزود: از این رو با توجه به استقبال و توجه مدیران شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست داریم دبیرخانه اجرایی شهر دوستدار سالمند به شهرداری واگذار شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال میلادی تفاهم نامه با صندوق بین‌المللی جمعیت منعقد خواهد شد، افزود: با این قرار داد مسئولیت سنگینی بر دوش شهداری گذاشته می‌شود که قطعا این سازمان با توجه به عزمی که دارد موفق خواهد بود.

وی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر در اصفهان اظهار کرد: در سال ۹۷ کمپ‌های بهزیستی معتادان متجاهر را نگهداری و ساماندهی کرد که برای این طرح اعتباری در نظر گرفته نشده بود و شهردار در این زمینه پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار را متقبل شد.

فرشاد اضافه کرد: همچنین قرار بود در این زمینه کمپ‌ها ۲۵۰ میلیون تومان تخفیف دهند که تاکنون شهرداری ۱۶۰ میلیون تومان از این اعتبار را پرداخت کرده و تامین منابع مورد نیاز مابقی این بدهی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر بار زمین مانده است، گفت: برنامه‌ای برای این قشر نداریم و حضور این افراد در شهر می‌تواند تبعات زیادی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 383172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.