کمک ۴۰ میلیارد ریالی کاشانی‌ها به نیازمندان

کاشان_رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان با بیان اینکه میزان کمک‌های مردمی این شهرستان به نیازمندان در قالب پرداخت صدقات در سه ماهه نخست امسال ۴۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: این میزان نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

امیرحسین شیخ استرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با بیان اینکه این شهرستان در زمینه افطاری، پرداخت زکات فطره، کمک به مردم فلسطین و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بین ۳۵ شهرستان استان در جایگاه نخست قرار گرفته، اظهار کرد: مردم کاشان در نیمه نخست امسال ۱۵ میلیارد ریال به هموطنان سیل‌زده کمک کردند. 

وی عنوان کرد: صدقات جمع‌آوری‌ شده برای کمک‌های موردی خاص، امور درمانی، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، تأمین هزینه مسکن، ازدواج، وام قرض‌الحسنه و اشتغالزایی مددجویان هزینه می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان افزود: ۱۸ میلیارد ریال در سال ۹۷ برای دارو، ویزیت پزشک و پرداخت هزینه بیمارستان به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.

شیخ‌ استرکی با بیان اینکه پرداخت وام اشتغال با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته جمعا ۵۵ میلیارد ریال به ۲۳۰ نفر پرداخت شد و این شهرستان از این نظر رتبه نخست استان را کسب کرد.

وی یادآور شد: ۲۳ مددجوی این نهاد در این شهرستان جهت اشتغال به مراکز کاریابی معرفی شدند و ۷۰ نفر مددجوی نیازمند نیز پس از آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان با اشاره به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به افراد نیازمند و مددجویان این شهرستان در سال گذشته، تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال سه تن گوشت گوسفندی و هشت تن مرغ بین سه هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان توزیع شده است. 

شیخ‌ استرکی با بیان اینکه امسال برای رفع نیازهای خانواده‌های مددجو به‌ویژه ۵۰۰ نفر از ایتام تحت پوشش طرح محسنین، ۷۰۰ حامی جذب شد، گفت: سرانه پرداختی در طرح اکرام محسنین سه میلیون ریال است که این مقدار بالاترین سرانه پرداختی در کاشان است.

وی از واگذاری ۳۲ باب منزل مسکونی به مددجویان تحت پوشش و۲۰۰ مورد تعمیرات مسکن‌ با همکاری خیران در این شهرستان خبر داد و افزود: در سه ماهه نخست امسال ۴۳ کمک‌ هزینه ۵۰ میلیون ریالی ازدواج به دختران و پسران مددجو پرداخت شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان با اشاره به میزان صدقات جمع‌آوری‌ شده در این شهرستان، گفت: در سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال از صدقات مردمی از ۲۷ هزار صندوق بزرگ و متوسط جمع‌آوری شد و در سه ماه نخست امسال هم ۴۰ میلیارد ریال از صدقات جمع‌آوری شد که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

کد خبر 383167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.