۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
چگونه مدیریت کنیم؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود ارکان مهم برای مدیریت خوب سازمانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پور محمد شریعتی نیا پیش از ظهر امروز در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی از ارکان اساسی مدیریت است و غفلت از آن آفت‌های جبران ناپذیری دارد، اظهار کرد: مدیریت‌ها به دلیل تراکم کاری معمولا در معرض این خطر هستند، مشکلات ناخواسته نیز سبب می‌شود مدیران به کارهای روزمره اداری مشغول شوند و از برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت غفلت کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت‌ها نیازمند تکیه بر نیروهای قوی، متعهد، معتقد و متخصص است، راحت طلبان هرگز مشاوران خوبی نبوده‌اند و نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از ابزارهای اصلی مدیریت سعه صدر است و نداشتن این خصیصه اخلاقی آفتی است که مدیریت را تهدید می‌کند، ادامه داد: در برخی از موارد نظرات  ۱۰۰ درصد مخالف مدیریت در اداره، سازمان یا نهاد مطرح می‌شود، در این شرایط مدیر نباید گرایش‌های نفسانی را فدای اهداف سازمانی کند.

وی اضافه کرد: نداشتن سعه صدر موجب می‌شود که نیروهای متخصص که از لحاظ فکری و سلیقه‌های شخصی با مدیر اختلاف دارند و با او همکاری نکنند، پس زده شوند.

شریعتی نیا با بیان اینکه مردم از هر قشر و طبقه و مذهبی که باشند نیاز به فرمانروا دارند تا در سایه حکومت به کار خود مشغول باشند، گفت: بدون مسئول گذاشتن واحدهای سازمانی از ضعف‌ها و آفت‌های مدیریت است، مدیر نباید هیچ یک از معاونت‌ها، ادارات، واحدها و دیگر بخش‌های سازمان را بدون مسئول بگذارد.

وی ادامه داد: مدیریت، علمی است که با تجربه آمیخته شده است، یادگیری علوم مختلف برای احراز پست‌ها لازم است، اما تجربه نیز شرطی مهم در این مورد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مشورت کردن با دیگران شریک شدن در عقل و تجربه آنها است، افزود: غفلت از مشورت موجب پناه بردن به استبداد می‌شود، برای اینکه هر تصمیمی ضعف‌های کمتری داشته باشد نیاز است که مدیران این امر از فرایند مشورت با دیگران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین ارکان یک سازمان امری ضروری است، اضافه کرد: مدیریت پشت درهای بسته از هیچ کدام از وظایف، اطلاعات دقیقی نخواهد داشت و دوری مدیر از زیردستان موجب کم اطلاعی خواهد بود و این آفتی بزرگ برای مدیریت است. تکبر خطری است که همه را تهدید می‌کند، اما مدیران بیش از همه در معرض این تهدید هستند.

شریعتی نیا اضافه کرد: استفاده نکردن از تشویق و تنبیه غفلت از اندیشه‌های بزرگ مردان کوچک و گمنام و خصایص منفی دیگری که به مدیریت‌های ما آسیب می‌زند از آفت‌هایی است که مدیران باید با دقت و تفکر و تعقل و تدبیر از آنها بپرهیزند وگرنه همین آش است و همین کاسه!

کد خبر 383165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.