علت آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد مشخص شد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران علت آتش سوزی میدان حسن آباد را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، زهرا صدراعظم نوری در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به حادثه آتش‌سوزی میدان حسن آباد، اظهار کرد: تذکر من مربوط به حادثه میدان حسن آباد است و شهرداری مناطق ۱۱ و ۱۲، اصناف و سازمان میراث فرهنگی را مخاطب تذکر خودم قرار می‌دهم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به شروع آتش‌سوزی از انبار یراق آلات، گفت: وقوع آتش‌سوزی در انبار یراق آلات که چهارشنبه -۲۷ تیرماه- اتفاق افتاد نشان از توجه نداشتن به ضوابط و قانون‌های این بخش است.

صدر اعظم نوری ضمن تشکر از ایثارگران آتش‌نشانی، تصریح کرد: با مدیریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، آتش در میدان حسن آباد خاموش شد اما خسارات مالی و معنوی زیادی به میدان وارد شد.

او با اشاره به آمار آتش سوزی در سال ۹۷، گفت: با توجه به آمار سازمان آتش نشانی در سال ۹۷، ۷۳۶ مورد اطفاء حریق در انبارها و مراکز تجاری صورت گرفته که این آمار نشان می‌دهد ۱۲ درصد حریق‌ها در این حوزه بوده است.

نوری با اشاره به تغییر کاربری میدان حسن آباد گفت: ملک مذکور به علت تغییر کاربری خطر پذیر شده است و باعث شد هفته گذشته ضمن تحمیل خسارت مالی بخشی از هویت تاریخی پایتخت نیز از بین برود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم اجرای قوانین بالادستی، اظهار کرد: ضروری است از قوانین بالادستی برای تایید ایمنی ساختمان‌هایی که انبار صنفی شده‌اند استفاده کرد و لازم است ساز و کار مشترکی بین اتاق اصناف، آتشنشانی و شهرداری برای تمدید جواز صنفی در نظر گرفت و صدور یا تمدید جواز صنفی را به دارا بودن تاییدیه ایمنی ساختمانی منوط کرد.

کد خبر 383151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.