آن‌ها که در کنار هم می‌خورند، در کنار هم می‌مانند!

 ساکنان شهر باندونگ، مرکز استان جاوه غربی در کشور اندونزی، طی برگزاری یک فستیوال خیابانی سالانه، به تعامل اجتماعی با یکدیگر می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم شهر باندونگ طی برگزاری یک فستیوال، خیابان‌های این شهر را به روی خودروها می‌بندند و آن‌ها را به فضاهایی عمومی برای خوردن و آشامیدن تبدیل می‌کنند. این افراد بر این باور هستند که خوردن و آشامیدن درکنار سایر مردم یکی از بهترین روش‌های ممکن برای برقراری ارتباط بین مردم یک شهر است که منجر به پیوند عمیق بین آن‌ها در دراز مدت می‌شود و در نهایت بهبود و پایداری زندگی شهری را به همراه دارد.

ساکنان باندونگ در فستیوال خیابانی خود، که نوعی جشن خوردن و آشامیدن به شمار می‌رود، از شعار"آن‌ها که در کنار هم می‌خورند، در کنار هم می‌مانند" به طور شفاهی و حتی در قالب نوشته‌هایی بر روی تابلوها و بنرها استفاده می‌کنند. در فستیوال خوراکی باندونگ، علاوه بر خوردن و آشامیدن فعالیت‌های دیگری نظیر اجرای موسیقی، فعالیت‌های هنری و اجرای تئاتر نیز انجام می‌شود و شور و نشاط تمام خیابان‌های شهر را در برمی‌گیرد.

اولین فستیوال خوراکی شهر باندونگ در سپتامبر ۲۰۱۲ برگزار شد اما پس از آن، هر سال این جشنواره در یک تاریخ مشخص برگزار می‌شود. جالب است بدانید که در چند سال اخیر کارآفرینان جوانی در جشنواره شرکت کرده اند که با خلاقیت خود باعث رشد درآمدزایی از طریق رستوران‌ها در سراسر کشور اندونزی شده‌اند. علاوه‌براین، جشنواره خیابانی غذا، گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند که همین امر باعث پیشرفت صنعت گردشگری در باندونگ شده است.  وزارت گردشگری کشور اندونزی حمایت مالی این جشنواره را نیز به عهده گرفته است.

کد خبر 383148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.