افزایش ۲۴ درصدی اعتبارات عمرانی کلیشادوسودرجان

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: اعتبارات عمرانی این شهرداری در مقایسه با سال گذشته ۲۴.۷ درصد افزایش یافته است.

حامد اخگر در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایمنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آینده‌نگری در اجرای پروژه‌های شهری از مهمترین مواردی است که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت و نیاز شهروندان به مسکن، خدمات عمومی حمل و نقل، نظافت معابر، راهسازی و پیاده‌روسازی و سایر خدمات شهری باید در نظر گرفته شود و با توجه به این موارد پروژه‌های شهری طوری اجرا شود که امکان دسترسی همه شهروندان به این خدمات وجود داشته باشد.

شهردار کلیشادوسودرجان از افزایش ۸.۲ درصدی بودجه این شهر در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: مجموع بودجه امسال این شهرداری در سال جاری بر اساس ۹ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

اخگر ادامه داد: بودجه عمرانی شهرداری نسبت به سال گذشته ۲۴.۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به طرح‌های این شهرداری برای توسعه گردشگری، خاطرنشان کرد: مرمت ابنیه تاریخی و شناسایی بناهای باستانی که قابلیت تبدیل به مراکز بومگردی و اسکان موقت گردشگران را دارد جزو برنامه‌های اصلی شهرداری در سال ۹۸ است.

شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر ۱۶ مترمربع به ازای هر نفر است، تصریح کرد: توسعه پارک‌های محلی و پارک‌های شهری از اقدامات شهرداری برای افزایش سرانه شهروندی در این زمینه بوده است.

اخگر با اشاره به توسعه پارک ساحلی این شهر، اظهار کرد: این پارک اصلی‌ترین پارک شهر است که بر اساس سند چشم‌انداز بلندمدت شهر توسعه یافته است. 

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های ساماندهی و بهسازی پیاده‌روها و معابر این شهر، تصریح کرد: مناسب‌سازی پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع از پیاده‌راه‌ها و معابر شهری با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۵ میلیون تومان از ردیف اعتبارات بودجه بهسازی و زیباسازی فضای شهر با هدف بهبود نما و منظر شهری و تسهیل تردد شهروندان معلول و توانخواه انجام شده است.

شهردار کلیشادوسودرجان با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای اصلاح و بهسازی معابر و راه‌های این شهر، گفت: طرح اولیه اصلاح نقاط حادثه‌خیز توسط مشاور تهیه شده و پس از تصویب، مراحل اجرایی طرح آغاز می‌شود.

کد خبر 383147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.