علت قطعی و افت فشار آب در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی در اصفهان دچار مشکل است، گفت: از وزارت نیرو درخواست داریم نسبت به تامین آب شرب اصفهان توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با گذشت یک ماه از فصل تابستان همچنان با مشکل کمبود آب آشامیدنی در اصفهان روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: فارغ از مسایل کیفیت آب باید توجه داشت که سامانه قدیمی آبرسانی شهر اصفهان از طریق سد چم آسمان نمی‌تواند حجم آب مورد نیاز را تامین کند که این مشکل باعث قطعی و افت فشار آب در سطح شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب آشامیدنی مورد نیاز چهار میلیون نفر از  سد چم آسمان  تامین می‌شود، ادامه داد: برای تامین آب از این سامانه با کمبود چهار متر مکعب برثانیه آب برای شرب رو به رو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر اصفهان از سامانه تامین آب آشامیدنی شهر اصفهان که به عنوان سامانه مورد تاکید پدافند غیر عامل کشور است، افزود: متاسفانه پس از ۱۵ سال هنوز ردیف ملی و اجرایی برای انجام این طرح تعریف نشده است؛ امسال قرار بود با مشکلات موجود از تبصره ۱۹ بخش خصوصی استفاده شود که تاکنون تشریفات آن انجام نشده است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو درخواست داریم تا مشکلات اصفهان حاد نشده است، اقدامی مقتضی در خصوص تامین آب آشامیدنی مردم اصفهان انجام دهد؛ مردمی که حق بسیار نسبت به انقلاب و نظام دارند، باید آب آشامیدنی آنها وضعیت پایداری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته شاهد معضل ریزگردها در شهر اصفهان بودیم، افزود: باید باور داشته باشیم چنانچه حق‌آبه زیست محیطی اصفهان تامین نشود و تالاب گاوخونی خشک بماند معضل ریزگردها تشدید خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جریان اخیر آب در رودخانه زاینده‌رود باعث شد مقداری از تالاب آبگیری شود، ادامه داد: این اقدام تاثیر خوبی در کاهش زیرگردها داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان طرح‌هایی را برای ساماندهی ریزگردها در شرق اصفهان انجام داده است، اضافه کرد: شورای شهر همیشه آمادگی همکاری، کمک و تلاش در هر شرایطی برای اینکه هوای اصفهان مناسب و پایدار شود را داشته است.

معین همچنین به بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این بازدید مبنایی برای بودجه سال آینده و اشرافیت بهتر برای تصمیم گیری خواهد بود، این بازدیدهای به صورت دوره‌ای از پروژه‌ها انجام خواهد شد.

وی همچنین به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مصوبات شورای اسلامی شهراصفهان و ورود اطلاعات این پایگاه به وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این پایگاه به مردم این امکان را می‌دهد در خصوص مصوبات به صورت جزء به جزء جست‌وجو و نسبت به مشکلات خود و قوانین آگاهی پیدا کنند.

کد خبر 383142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.