مدیریت یکپارچه منابع آبی راهکاری برای توسعه پایدار شهری

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: مدیریت مصرف در کنار مدیریت یکپارچه منابع آبی، برای توسعه شهری پایدار و رفع بحران آب اجتناب ناپذیر است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت مشارکت بخش عمومی، خصوصی و جامعه مدنی در فرایند تهیه برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین، جلسات تخصصی مختلف در زمینه موضوعات شهری گوناگون همچون گردشگری، حمل و نقل، بازرگانی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و در حال برگزاری است.

وی افزود: در این راستا جلسه تخصصی برنامه جامع شهر اصفهان با موضوع "آب" و با تاکید بر شناسایی مسائل و مشکلات مربوط به آن در توسعه شهری از دیدگاه سهم‌داران مختلف مرتبط با این حوزه برگزار شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آب در ارتباط با توسعه شهری از وجوه مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم رفع مسائلی همچون تعارض بین سازمانی، تداخل مسئولیت‌ها و نبود نظارت‌های قانونی، پایین بودن راندمان مصرف آب در کشاورزی، مکانیزه نبودن کشاورزی، الگوی نامناسب کشت، استفاده کافی نکردن از پساب و بازچرخانی، قیمت‌گذاری نامناسب آب هم‌چنین رفع پیامدهای زیست محیطی و بیماری‌های ناشی از قطع حقآبه‌های محیط زیستی تاکید شد.

وی ادامه داد: موضوع فرونشست زمین در نتیجه کاهش سطح آبهای زیرزمینی و پیامدهایی مانند تخریب تاسیسات و زیرساخت‌های حیاتی شهر، الگوهای نامناسب فرهنگ مصرف آب، پایش و نظارت ناکافی، فقدان نگاه آمایشی و بارگذاری‌های بی‌رویه و فشار بیش از حد به شبکه، تجاوز به حریم و بستر رودخانه از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه تخصصی برنامه جامع شهر اصفهان با موضوع "آب" مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 383141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.