مردم تا شکسته شدن حباب قیمت، مسکن نخرند

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مؤسسات اجاره‌داری حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود، گفت: مردم در این شرایط که حباب بزرگی در قیمت مسکن ایجاد شده نباید اقدام به خرید کنند. باید برای انجام معامله خرید به خود فرصت بدهند تا حباب مسکن تخلیه شود و فضا برای خرید خانه مساعد شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در گفت‌و گو با شبکه خبر سیما، اظهار کرد: در کنار طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که عملیات آن شروع شده است، دو اقدام دیگر را نیز انجام خواهیم داد که به زودی جزییات آن نهایی و مصوب خواهد شد.

وی گفت: در یک اقدام جدید به دنبال راه‌اندازی مؤسسات اجاره‌داری حرفه‌ای هستیم که باید این موسسات طبق قانون مصوب ساماندهی و عرضه مسکن ایجاد و فعال شود. این مؤسسات با یک نظام تعریف شده و ضوابط از پیش مصوب می‌توانند وارد بازار اجاره مسکن شوند تا با نقش مثبت و سازنده‌ای که ایفا خواهند کرد بتوانند زمینه تعامل بهتر و راحت‌تر را بین مالک و مستاجر فراهم بیاورند.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدام دیگر در کنار طرح ملی تصریح کرد: در راستای برنامه دولت برای رونق‌بخشی به بازار مسکن، اقدام دیگری را برای خانه دار کردن خانه اولی‌ها در دست پیگیری و اجرا داریم. این برنامه به ویژه برای حقوق بگیران و کارمندان دولت است.

وی افزود: طرح تامین مسکن کارمندان را در فرآیند تصویب داریم و امیدوار هستیم که در هفته‌های آینده بتوانیم آن را اعلام رسمی کنیم تا کارمندان جدید به محض ورود به دستگاه مربوطه و استخدام در آن بتوانند با پرداخت ماهیانه معادل درصدی از حقوق خود، بعد از پنج سال صاحب یک واحد مسکونی در پروژه‌هایی که روی زمین‌های دولتی احداث خواهد شد، بشوند.

اسلامی اضافه کرد: بر اساس این طرح، حقوق بگیران با پرداخت ماهانه معادل حدود ۲۰ درصد از دریافتی خود برای مسکن، وارد این طرح می شوند و پس از پنج سال پیش پرداخت از طریق قسط ماهانه به یکی از پروژه‌های در حال ساخت در این طرح معرفی شده و واحد مسکونی مربوطه را دریافت می‌کنند. بعد از دریافت واحد مسکونی، عملیات پرداخت اقساط ماهانه هزینه خرید این واحد مسکونی بین ۱۵ تا ۲۰ سال ادامه پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت بازار مسکن و روند رشد قیمت ها نیز اعلام کرد: مردم در این شرایط که حباب بزرگی در قیمت مسکن ایجاد شده نباید اقدام به خرید کنند. باید به خود برای انجام معامله خرید فرصت بدهند تا حباب مسکن تخلیه شود و فضا برای خرید خانه مساعد شود.

اسلامی تصریح کرد: حجم معاملات خرید مسکن در ماه های اخیر رو به کاهش بوده و همین نبود خریدار بر روی افت قیمت تاثیر می گذارد.

کد خبر 383140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن م IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 0
    اگر نشکست چیکار کنند؟