آرمان‌گرایی همراه با واقع‌گرایی در برنامه اصفهان ۱۴۰۵

رییس گروه برنامه‎ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان گفت: در تدوین برنامه پنج ساله اصفهان ۱۴۰۵ آرمان گرایی در کنار واقع‌گرایی برای شهرداری اصفهان مورد توجه قرار گرفته است. 

محمد مهدی توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی برای شهرداری اصفهان و همچنین لزوم قانونی تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی، پس از پنج برنامه پنج‌ ساله شهرداری که از سال ۱۳۷۵ تا پایان سال ۱۳۹۹ تدوین شده است، در حال حاضر فرآیند تدوین ششمین برنامه پنج‌ساله با رویکرد راهبردی آغاز شده و در این مسیر از تجربیات و دستاوردهای قبلی و اصول علمی برنامه‌ریزی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ برنامه‌ راهبردی شهر اصفهان از منظر شهرداری است، افزود: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ ششمین برنامه پنج‌ساله شهرداری اصفهان بعد از برنامه‌های اصفهان +۲۲، اصفهان ۸۵، اصفهان ۹۰، اصفهان ۹۵ و اصفهان ۱۴۰۰ به شمار می‌رود که فرایند تدوین آن از روز چهاردهم تیرماه سال‌جاری به مناسبت «روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» آغاز شده است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز و وجه تمایز برنامه اصفهان ۱۴۰۵ با برنامه‌های پیشین این است که نتیجه محوری مورد توجه قرار گرفته و دیگر بخشی‌نگری در حوزه شهرداری انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر این است که در سطوح مختلف برنامه اصفهان ۱۴۰۵ سنجش‌پذیری حاکم شده است.

توکلی با بیان اینکه در تدوین برنامه پنج ساله ۱۴۰۵ آرمان‌گرایی برای شهر و شهرداری اصفهان مد نظر قرار دارد، گفت: در عین حال شناسایی مشکلات موجود در شهر مورد توجه قرار گرفته تا برنامه علاوه بر آرمان‌گرایی مبتنی بر واقع‌گرایی تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه مشکلات شهر اصفهان در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: شناسایی و توجه به مشکلات شهر در مراحل تدوین این برنامه پنج ساله باعث می‌شود که اولویت‌های شهر اصفهان در پنج سال آینده مشخص شود که امیدواریم با رفع این معضلات شهر را در سال ۱۴۰۵ از نظر ترافیکی، زیست‌محیطی و حکمرانی در وضعیت مطلوب‌تری ببینیم.

توکلی عنوان کرد: علاوه بر بیانیه مشکلات، نظرخواهی از نخبگان شهر، شناسایی نیازهای شهروندان، تحلیل ذی‌نفعان، تحلیل تجارب جهانی و بررسی مطالعات شهری در فرآیند برنامه درحال انجام است و سعی می‌شود با بررسی چند جانبه، نقاط تمرکز شهر در پنج سال آینده و چگونگی مواجه با آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 383137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.