۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
باغی بر فراز شهر آرنهم

ساکنان شهر "آرنهم" بر بام یک مجتمع هفت طبقه، مرکزی فرهنگی و تفریحی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آرنهم شهری کوچک در استان خلدرلاند در شرق کشور هلند است که پیرامون آن را جنگل‌های زیبا و سرسبز، رودخانه‌ای پیچ‌درپیچ و ساکنانی خلاق و مملو از ایده‌های نو فرا گرفته است. گروهی از طراحان و معماران این شهر در آخرین اقدام خود با همفکری و همکاری هم بر فراز یک آپارتمان بزرگ هفت طبقه فضایی عمومی به وجود آورده‌اند که در آن یک پارک، باغی سرسبز، فضایی برای پیاده‌روی، قهوه‌خانه‌ای کوچک و یک فروشگاه وجود دارد. وسعت این فضای عمومی به حدی است که می‌تواند نیاز تمام ساکنان شهر را برآورده کند. بام سبز آرنهم یک مرکز فرهنگی، تفریحی و خلاقیت شهری به شمار می‌رود.

شهر آرنهم از پتانسیل بالایی برای پیاده‌سازی پروژه‌هایی مشابه با بام‌ سبز برخوردار است؛ پیش از این پروژه نیز اقدامات زیادی در جهت تغییر فضاهای بدون استفاده، نظیرتبدیل قهوه‌خانه‌ها و پارکینگ‌های بتنی مرده به فضاهای سبز و پارک‌ها انجام شده بود. در انجام چنین پروژه‌هایی بسیاری از ساکنان شهر آرنهم به طور داوطلبانه شرکت می‌کنند تا فضاهایی سرزنده و سازگار با روحیه مردم این شهر به وجود آورند.

در بام‌ سبز آرنهم فعالیت‌های زیادی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری جلسات آموزشی یوگا و کارگاه‌های آموزشی برای باغداری شهری اشاره کرد. تمام استانداردهایی که منجر به پایداری یک مکان می‌شود در این بام‌ رعایت شده است، به عنوان مثال این مکان با استفاده از پنل‌هایی خورشیدی، از الکتریسیته تولیدی خود استفاده می‌کند. علاوه‌ بر این، تمام مبلمان و وسایل بام سبز آرنهم از چوب و توسط شهروندان داوطلب ساخته شده است.

طراحان بام‌ سبز آرنهم در نظر دارند پروژه‌هایی مشابه با این فضای عمومی را در سایر شهرهای هلند اجرا کنند با این تفاوت که در طراحی هر پروژه قرار است، متناسب با روحیات و ویژگی‌های هر شهر، مکان‌هایی منحصربه فرد و مختص آن شهر ایجاد شود.

کد خبر 383136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.