۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
افزایش کیفیت روشنایی شهر

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان از نوسازی و بهینه سازی پروژه‌های روشنایی و نورپردازی سطح شهر خبرداد و گفت: کیفیت روشنایی شهر باید افزایش یابد.

امیرحسین ملک‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی کیفیت شهرها، میزان آسایش نوری یا همان کیفیت روشنایی معابر فرعی و اصلی شهری است.

وی تصریح کرد: تامین بخشی از روشنایی معابر شهر مانند زیرگذرها، تونل‌های شهری و نورپردازی ابنیه تاریخی و معاصر از جمله فعالیت‌های شهرداری اصفهان در چند دهه گذشته است و دیگر معابر اصلی و فرعی شهر با همکاری شرکت توزیع برق اصفهان تامین نیرو می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان افزود: با بررسی کارشناسی به عمل آمده تونل شهید همت واقع در رینگ سوم ترافیکی حد فاصل پل غدیر تا بزرگراه شهید کشوری (محدوده خدماتی منطقه شش شهرداری اصفهان) به طول بیش از ۳۱۰ متر به عنوان دومین تونل شهری کلانشهر اصفهان نیازمند روشنایی روزانه و شبانه مداوم است، اما کارکرد مداوم تجهیزات روشنایی همچنین دمای بالای داخل تونل در فصل تابستان باعث کاهش طول عمر پروژکتورهای روشنایی و ضرورت نوسازی آنها شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات تونل همت تفاوت شدت روشنایی فضای بیرونی با فضای درونی تونل است، ادامه داد: با توجه به بالا بودن شدت روشنایی نور خورشید در بیرون تونل و به منظور تطابق چشم رانندگان با روشنایی ورودی آن، افزایش شدت روشنایی داخل تونل امری ضروری است که در این راستا و پس از برگزاری جلسات کارشناسی پروژه‌ای جهت تامین و تکمیل روشنایی این تونل تعریف شد.

ملک‌پور گفت: این پروژه با طراحی سازمان زیباسازی، با نظارت مدیریت بهینه سازی معاونت خدمات شهری و تامین اعتبار شهرداری منطقه شش اصفهان با به کارگیری تعداد ۴۵۰ عدد پروژکتور فوق کم مصرف LED۹۰ وات با دمای رنگ ۶۵۰۰ کلوین در حال اجرا  است و تا پایان مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 383131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.