مسکن‌های طبیعی خانگی را بشناسید

مسکن‌های طبیعی خانگی علاوه بر اینکه درد را کاهش می‌دهد، مصرف آن عوارض جانبی خطرناک همراه ندارد و در حفظ سلامت افراد موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکثر افراد در زندگی روزمره خود ضربه‌ و کبودی بدن و دردهای مختلف را تجربه کرده‌اند. اگرچه مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن و ناپروکسن در تسکین این دردها موثر است، اما هر یک از این داروها عوارض جانبی خطرناکی همراه دارد. بنابراین مسکن‌های طبیعی خانگی بهترین گزینه برای کاهش درد است. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

زردچوبه

زردچوبه که از دیرباز استفاده می‌شده است از مسکن‌های خانگی طبیعی به شمار می‌رود. این ادویه پر مصرف، حاوی ترکیبی به نام "کورکومین" است که یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی محسوب می‌شود. جالب است بدانید که زردچوبه از زیان‌های رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و تورم بافت آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد. رادیکال‌های آزاد با تخریب سلول‌های بدن و انتشار مواد سمی به بافت‌های اطراف خود، لطمات جبران ناپذیری به بدن وارد می‌کند. همچنین مطالعات زیادی نشان داده‌ است که این ترکیب معجزه‌گر بسیاری از سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. 

پوست درخت بید

پوست درخت بید، حاوی "سالیسین" است که هم‌ اکنون به عنوان جایگزین آسپرین استفاده می‌شود و عوارض جانبی ندارد. مردم در زمان‌های گذشته پوست درخت بید را به منظور کاهش درد، پایین‌آوردن تب و کاهش حساسیت فصلی می‌جویدند. امروزه این ماده به صورت مکمل مایع و کپسول یا خشک شده برای مصرف در دسترس است. موضوع قابل توجه اینکه آسپرین و دیگر داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی می‌تواند باعث تحریک معده شود اما  مصرف مقدار مناسب پوست درخت بید این عارضه را همراه ندارد. توصیه می‌شود افراد پوست درخت بید را همراه با مسکن‌های دیگر مصرف نکنند.

نمک "اپسوم"

نمک اپسوم (Epsom Salt) نوعی نمک غیرخوراکی است که بیشتر برای درمان موضعی و حفظ زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع نمک حاوی مواد آلی و معدنی مانند سولفات منیزم، کلسیم کلرید، بیکربنات سدیم و بوراکس است. زمانی که این ماده در آب حل شود می‌تواند برای تسکین درد استخوان، مفصل و همچنین درد عضلانی مفید واقع شود. این نوع نمک برای کاهش علائم افسردگی هم موثر است. نمک اپسوم  از طریق پوست جذب بدن می‌شود و برای رفع درد و گرفتگی عضلات ورزشکاران تاثیرگذار است؛ خوابیدن در وان حمام دارای نمک اپسوم نیز به درمان سردردهای تنشی و دل درد کمک می‌کند.

آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوان (Bone broth) که مواد تشکیل‌دهنده آن استخوان، مغز استخوان و پوست است، بسیار خوش طعم بوده و دارای مواد مغذی است که به تسکین درد کمک می‌کند. مصرف این غذا باعث جذب مواد ضروری‌ مانند کلاژن، پرولین، گلیسین و گلوتامین می‌شود که در رژیم‌های غذایی امروزه وجود ندارد. این آبگوشت حاوی "کندروایتین سولفات" است که در بافت‌های همبند بدن نظیر مفاصل، تاندون‌ها، دیواره عروق و به ویژه غضروف‌ها وجود دارد و باعث استحکام آن‌ها می‌شود. آبگوشت استخوان به دلیل ژلاتینی که دارد اصطکاک مفصل را کاهش می‌دهد. آمینو اسید گلیسین و پرولین موجود در آن نیز در کاهش التهاب موثر است و بافت‌ها را ترمیم می‌کند.

کد خبر 383115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.