احمدی‌نژاد در انتظار فالو کردن ترامپ

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی پیش رو مطالعه کنید

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

سه بار برای ترامپ نامه نوشتم

محمود احمدی‌نژاد روز جمعه در مصاحبه تلفنی خود با روزنامه نیویورک‌تایمز خواستار گفت‌وگو برای حل اختلافات ریشه‌ای بین ایران و آمریکا شده است. او در این گفت‌وگو درباره نامه هایی که برای ترامپ نوشته، گفته است: سه بار برای ترامپ نامه نوشتم:

 نخستین آن در فوریه ۲۰۱۷ و برای تبریک بابت پیروزی ترامپ در انتخابات بوده،

دومین آن در ژوئن سال ۲۰۱۸ و یک ماه پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام،

سومین آن هم ماه گذشته و در پی تشدید تنش دو کشور در منطقه خلیج فارس ارسال شده است.

احمدی نژاد تاکید کرده که این نامه‌ها را از طریق ای‌میل آدرس کاخ سفید، ای‌میل سفارت سوییس و نیز اکانت توییتری شخصی ترامپ ارسال کرده است.

در همین ارتباط نیویورک تایمز نوشت: هنوز معلوم نیست آیا ترامپ نامه‌های احمدی نژاد را خوانده باشد، سفارت سوییس پاسخی به نیویورک تایمز درباره دریافت و ارسال نامه‌های احمدی نژاد نداد و کاخ سفید هم در این باره اظهار بی‌اطلاعی و اطلاعات جزئی منتشر کرده و گفته ارسال مستقیم نامه‌ها به توییتر ترامپ هم معلوم نیست آنها را به دست او رسانده باشد چون ترامپ در توییتر عده معدودی را تعقیب (فالو) می‌کند که احمدی نژاد جزء آن لیست نیست.

انگلیسی‌ها به دام افتادند

حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی گفت: انگلیسی‌ها تنها کشوری بودند که در دام آمریکا افتادند که این هم بعید بود، چون انگلیسی‌ها به لحاظ تاریخی خود را استاد سیاست قلمداد می‌کنند. اما امروز گرفتار دامی شدند که آمریکا برای آنها طراحی کرده بود، اکنون هم انگلیسی‌ها تنها در شرایطی می‌توانند از این دام بیرون آیند که نفتکش ایرانی را با حفظ عزت و منافع جمهوری اسلامی آزاد کرده و دیگر بر اساس سیاست آمریکا اقدامی را علیه ایران پیش نبرند.

حاکمیت این است که بیش از این‌ها به فکر رفاه_مردم باشد!!

محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: ای کاش حاکمیت وضعیت زندگی مردم را بیشتر درک می‌کرد! الان وضع مردم بسیار نامطلوب است، به ویژه افرادی که مزدبگیر هستند!! بسیاری از کارگران شغل خود را از دست داده و بسیاری حقوق دریافت نمی‌کنند و کسانی هم که حقوق‌بگیرند، با افزایش اندک حقوق‌ها مواجه هستند!!

وی در ادامه نوشت :بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند و یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند، البته دولت مصوب کرده که به واحدهای کوچک تولیدی در چهارچوب نقدینگی کمک‌هایی داشته باشد، ولی هنوز نسبت به معیشت عمومی جامعه رسیدگی خاصی نشده است!!

عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: انتظار ما از حاکمیت این است که بیش از این‌ها به فکر رفاه_مردم باشد!! یران یک ملت فرهیخته و ۸۰ میلیونی دارد که بیشتر ساکنان آن نیز شهرنشین و به عبارت دیگر مصرف کننده هستند!! به همین دلیل، نیاز است تا حمایت بیشتری از مردم و به ویژه قشرهای ضعیف بشود!!  متأسفانه در مجلس کاری از دست ما برنمی‌آید!! مجموعه حاکمیت باید برای مردم اقدام لازم انجام دهد. نهایت زور مجلس برای کمک به مردم این بود که افزایش‌ها را در قانون اعمال کند و ما این کار را انجام دادیم... از این جا به بعد دست دولت است تا این کار را درست انجام دهد و ما از مجلس نیز این موضوع را نظارت خواهیم کرد. واقعیت این است که مشکل کشور ما تنها اقتصادی نیست بلکه سیاسی است و تا زمانی که مشکلات ما از طریق سیاسی حل نشود، نمی‌توان مشکلات اقتصادی را حل کرد!!

توقیف نفتکش انگلیسی مبتنی بر مقررات بین‌المللی است

علاء‌الدین بروجردی ، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه گفت: اقدام نیروی دریایی سپاه دقیقا مبتنی بر مقررات بین‌المللی و قوانین حاکم بر رفت و آمد کشتی‌ها انجام شد. کشتی انگلیسی در جهت مخالف حرکت می‌کرد همچون خودرویی که در یک جاده بر خلاف حرکت ماشین‌ها می‌رود. به گفته‌ وی نفتکش انگلیسی اشکالات زیست محیطی ایجاد کرده بود، با توجه به این که در تقسیم بندی نیروهای مسلح مسئولیت امنیت خلیج فارس با سپاه است، لذا برخورد با این تخلف طبیعی بود. این کار بر اساس مقررات بین‌المللی کشتیرانی انجام شده است که حتما در ادامه راه پروسه قانونی و قضایی آن هم برای تصمیم گیری طی و لحاظ می‌شود.

علت شکست اصولگراها، اشتباهات جمناست

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در خصوص این مساله که برخی آیت‌الله علم‌الهدی را برای رهبریت معنوی اصولگرایان پیشنهاد داده‌اند، تصریح کرد: امام جمعه و نماینده ولی فقیه را باید ورای جریان‌های سیاسی حفظ کنیم. ایشان متعلق به یک جناح نیستند، بلکه پدر همه هستند، این انتظار که ایشان مستقیم وارد چنین دسته‌بندی در انتخابات سیاسی شوند، انتظار غلطی است، اما اینکه از ایشان بخواهیم توصیه به وحدت و انسجام کنند و برخی جریان‌ها و نیروهای انقلاب را از تفرقه و تشتت پرهیز دهند، توصیه خوبی است. از این بیشتر نباید از ایشان انتظار داشته باشیم. ترقی با اشاره به تفرق و چندصدایی اصولگرایان در انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: علت این مساله اشتباهات جمنا از جمله برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آن در استان‌ها بود. جمنا از تحزب و اصولگرایی عبور کرده و ملاک را اشخاص انقلابی قرار داده بود، بدون اینکه شاخصه انقلابی داشته باشند، بنابراین مشکلاتی به دلیل دخالت تهران وجود داشت که باید آن را حل می‌کردیم.

اصولگراها از اصلاح‌طلبِ مقبول و اصلح در انتخابات حمایت می‌کنند

محمدمهدی زاهدی، چهره سیاسی اصولگرا وزیر دولت احمدی نژاد درباره اختلاف طیف نزدیک به آیت الله مصباح با دیگر اصولگراها بر سر «کاندیدای اصلح» و «صالح مقبول» نیز گفت: من هم همین حرف آقای مصباح‌یزدی را می‌گویم؛ اگر جریان ولایی و انقلابی را در نظر بگیرید فقط و فقط افرادی که منتسب به جریان اصولگرایی تحت پوشش قرار نمی گیرد. و با این نگاه این حلقه وسیع‌تر خواهد شد و بله ممکن است فردی در میان اصلاح‌طلبان باشد اما فردی انقلابی و ولایتمدار باشد حتما ما به او افتخار می‌کنیم و اگر مقبولیت در انتخابات هم داشته باشد حتما از او حمایت می‌کنیم. چون این افراد منافع ملی را در نظر می‌گیرند.

میزان اجاره‌بها در تهران به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش یافته است

رییس جمهور در نشست با مدیران ارشد بخش مسکن با انتقاد از گزارش‌ها و اعداد و ارقامی که در زمینه افزایش اجاره‌بها از سوی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن استیجاری به طور متوسط در تهران میزان اجاره بها ۳۰ درصد  افزایش یافته که این رقم امیدوارکننده است. البته مطلوب نبوده اما در عین حال با آمار و ارقامی که این روزها منتشر می‌شود، متفاوت است.

بقایی ۲۰ روز قبل دچار سکته مغزی شده است

وکیل مدافع حمید بقایی گفت: حدود بیست روز قبل موکلم در زندان دچار سکته خفیف مغزی شدند و پزشکان تشخیص دادند که نیاز به پیگیری پزشکی و مرخصی دارند و این رویه ۱۵ الی ۲۰ روز طول کشید و نهایتا هفته قبل آقای بقایی به مرخصی درمانی امدند.

همچنین سرپرست دادسرای جنایی تهران با بیان اینکه پرونده قتل میترا استاد از لحاظ دادسرا فاقد نقص است، گفت: در جلسه مقدماتی که در دادگاه کیفری یک تشکیل شد، تمامی ایرادات سه وکیل متهم رد و دادگاه وارد جلسه رسیدگی شده است.

روایتی جدید از سه عملیات سامانه پدافندی ایران علیه پهپادهای آمریکا

سردار سرتیپ مهدی ربانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۵۰۰ شهید والامقام خوراسگان به‌ویژه ۴۰ لاله آسمانی محله سلماندر شرح سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سامانه سوم خرداد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با خروج از برجام و تشدید فشارهای اقتصادی، در منطقه خلیج فارس با پیشرفته‌ترین پهپادها شروع به شناسایی و فعالیت گسترده کردند. ۳ نمونه‌ای که اتفاق افتاد به این ترتیب است؛ در ۵ خردادماه امسال یک پهپاد پیشرفته آمریکایی از پایگاهی در کویت پرواز کرد و در حدود ۲۰ ساعت در منطقه اف.آی.آر ما به پرواز درآمد، چند مرحله به فضای آب‌های سرزمینی ما نزدیک شد، به او اخطار دادند و هنگامی که به ساحل کشور ما نزدیک شد سلاح‌های پدافندی ما روی این پهپاد هدف‌گیری کرده و به او اخطار دادند، آن‌ها این اخطار و قفل‌کردن سامانه‌ها روی پرونده خود را دریافت کرده و پهپاد خود را بازگرداندند. معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: در ۲۳ خردادماه، همان پرنده از کشور دیگری برخاست و در مقابل کوه مبارک، به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شد و به محض عبور، سامانه‌های ما روی او قفل کرده و چند شلیک اخطار به سمت او انجام شد، در نهایت در ۳۰ خرداد ماه یکی از پهپادهای پیشرفته آمریکایی که به تعبیر خودشان عقاب آسمان بوده و «همه چیز گریز» است با اطمینان کامل از یکی از پایگاه‌های کشور امارات برخاسته و در منطقه اف.آی.ار ما چند ساعت پرواز کرد و چند مرحله به فضای سرزمینی ما نزدیک شد، سرانجام در مرحله سوم اخطار، مورد هدف موشک سوم خرداد بومی ساخته ما قرار گرفت.  

مقایسه دینداری مردم در جمهوری اسلامی و دوران طاغوت

حجت الاسلام محسن طالب‌پور، نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: طبق آیه ۴۴ سوره مائده تشکیل حکومت دینی برای اجرای احکام اسلامی است بنابراین اگر حکومت شکل نگیرد، احکام خدا و شرع مقدس هم اجرا نمی‌شوند. وی یکی از مصادیق شکل‌گیری حکومت اسلامی را اقامه سراسری نماز در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: برخی می‌گویند در زمان طاغوت هر کسی دلش می‌خواست به مسجد می‌رفت و دیگری به مراکز فساد و کسی به کسی کاری نداشت. وی ادامه داد: اما همین عده نمی‌گویند در هیچ مرکز آموزشی و پادگان نظامی دوران سابق، نمازخانه‌ای وجود نداشت و به کسی اجازه خواندن نماز داده نمی‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و استقرار آن بهترین مکان پادگان‌های ما نمازخانه‌های بزرگ و پر از جمعیت جوانان مؤمن و انقلابی هستند.

کد خبر 383108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.