استخدام دانشجو معلمان قطعی است/مرد سالخورده سر همسرش را برید

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از خبر خوش رئیس دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلمان تا حمله خونین تمساح به دختر روستایی و ماجرای قتل هولناک در زاهدان می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا مردی ۶۲ ساله در زاهدان همسرش را به طرز هولناک در منزلش به قتل رساند.

به گفته  سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان پس از اعلام قتل زنی سالخورده در یکی از خیابان‌های زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰،   در بررسی‌های صحنه این جنایت مشخص شد مردی ۶۲ ساله با یک قبضه چاقو سر همسر ۶۱ ساله‌اش را بریده و در گوشه‌ای از منزل نشسته و گریه می‌کند.

وی افزود: پسر ۳۲ ساله این زوج سالخورده که موضوع را به پلیس گزارش کرده بود اعلام داشت زمانی که برای سرکشی از والدین به منزل پدری مراجعه کردم با این صحنه هولناک مواجهه شدم و موضوع را به پلیس گزارش کردم.

 در ادامه تحقیقات از فرزند این زوج سالخورده مشخص شد پدرش ناراحتی اعصاب و روان داشته و مدت هاست که دارو مصرف می کرده است.

اثر پفک بر بدن‌انسان مشابه اثر دودسیگار است

 رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گرما دیدن شدید مواد تشکیل دهنده پفک طی فرآیند سرخ شدن منجر به ایجاد سموم و مواد مضری می‌شود که این مواد اثری شبیه به مواد شیمیایی موجود در دود سیگار داشته و سبب ابتلای افراد به انواع سرطان‌ها است.

وکیل حمید بقایی: او سکته مغزی کرده است

وکیل مدافع بقایی گفت: هفته پیش به موکلم مرخصی دادند و پیگیری کردیم و دیدیم که ایشان سکته مغزی کرده‌ است.

 مهران عبدالله‌پور؛ وکیل مدافع بقایی در رابطه با اخبار منتشر شده درباره سکته مغزی بقایی در زندان گفت: بله، با پیگیری‌هایی مشخص شد که  تقریبا ۲۰ روز قبل در زندان دچار این عارضه شده بودند.

وکیل مدافع بقایی گفت: تا تصویب شود که ایشان به مرخصی بیایند ۱۵ روز طول کشید. هفته پیش مرخصی دادند و پیگیری کردیم و دیدیم که ایشان سکته کرده‌اند.

عبدالله‌پور در پاسخ به این سوال که الان وضعیت آقای بقایی چگونه است؟، گفت: الان مشغول درمان هستند و باید معالجه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که مدت معالجه بقایی چقدر زمان می‌برد و آیا بعد از معالجه باید به زندان برگردد؟، گفت: الان که ایشان وضعیت پزشکی‌شان این گونه است باید ببینیم معالجه‌شان چه شود. چراکه فقط بحث سکته مغزی نیست بلکه به‌خاطر عوارض دیگری هم این لخته خون ایجاد شده است. بنا به نظر پزشکان به‌خاطر کمبود مواد ضروری بدن ازجمله ویتامین و پروتئین چنین اتفاقی افتاده است.

بقایی از ۸ ‌روز پیش در اوین نیست

اصغر جهانگیر؛ رئیس سازمان زندان‌ها گفت که طبق بررسی‌های صورت گرفته، نامبرده از روز شنبه هفته گذشته در مرخصی هشت روزه به سر می‌برد و امروز مرخصی وی تمام می‌شود.

رئیس سازمان‌ زندان‌ها افزود: بقایی باید خود را فردا (یکشنبه) ۳۰ تیر به زندان معرفی کند و اگر هم در خارج از زندان برای وی اتفاقی افتاده باشد ما اطلاعی نداریم و اگر نامبرده در موعد مقرر خود را به زندان معرفی نکند، علت را پیگیری می‌کنیم.

تغییرات به کنکور ۹۹ نمی‌رسد

رییس سازمان سنجش گفت: تغییر نظام سنجش و پذیرش در تحصیلات تکمیلی و ساماندهی سهمیه‌های کنکور در اولویت رسیدگی قرار دارد.

 ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش درباره طرح حذف کنکور گفت: یک نظام سنجش و پذیرش دانشجو با چندین محور وجود دارد که این محورها شامل جداسازی سنجش از پذیرش، تکرار آزمون‌ها، اعتبار دادن به آزمون‌ها، دادن اختیارات بیشتر به دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، ساماندهی سهمیه‌ها و در اولویت قرار دادن تغییر نظام سنجش و پذیرش از تحصیلات تکمیلی به سمت پایین است.

معاون وزیر علوم افزود: اما در حال حاضر اولویت اصلی دو بحث است؛ نخست تحصیلات تکمیلی و دومین مسئله ساماندهی سهمیه‌ها.

وی با بیان اینکه محور اصلی این بحث مرکز پژوهش‌های مجلس است است، ادامه داد: سازمان سنجش نظرات خود را به مرکز پژوهش‌ها اعلام خواهد کرد تا جمع‌بندی آن به صورت طرح یا لایحه تدوین شود.

رییس سازمان سنجش درباره زمان این امر توضیح داد: از حالا تکلیف کنکور سال ۹۹ مشخص و اعلام شده است و این مسائل حتی اگر به تایید مجلس برسد و به قانون تبدیل شود، قطعا درباره کنکور سراسری ۹۹ نخواهد بود ولی شاید به تحصیلات تکمیلی برسد.

خبر خوش استخدامی برای دانشجو معلمان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: استخدام دانشجو معلمان قطعی است و نگران وضعیت استخدامی خود نباشند.

حسن خینفر درباره وضعیت استخدامی دانشجو معلمان ورودی مهر ۹۸ تصریح کرد: به داوطلبان کمتر از ۲۲ سال که امکان شرکت در دوره‌های ۴ ساله  این دانشگاه را دارند این نوید را می‌دهیم که استخدام رسمی قطعی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و نگران وضعیت استخدامی خود نباشند.

۶۰ درصد شاغلان کشور بیمه تامین اجتماعی‌اند

رئیس گروه اقتصاد بیمه و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۶۰ درصد نیروی کار شاغل در جامعه ذیل چتر سازمان تامین اجتماعی بوده و از تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بهره‌مند می شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای گویای فعالیتهای سازمان و تامین کننده بخش عمده‌ای از منابع لازم برای سازمان است.

مرتضوی با اشاره به شاخص ضریب پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی گفت: این شاخص در سال ۱۳۹۰ حدود ۴۶ درصد بوده و در پایان سال ۱۳۹۷ به ۵۳ درصد رسیده که بیانگر ظهور زمینه‌های توسعه پایدار و توزیع عدالت اجتماعی بین اقشار جامعه است.

رئیس گروه اقتصاد بیمه و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به شاخص ضرب نفوذ بیمه‌ای گفت: این شاخص در سال ۱۳۹۰ حدود ۵۶ درصد بوده که در سال ۱۳۹۷ به ۶۰ درصد رسیده است، بدین معنا که ۶۰ درصد نیروی کار شاغل در جامعه ذیل چتر سازمان تامین اجتماعی بوده و از تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت آن بهره مند می‌شوند.

حمله خونین تمساح به دختر روستایی

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: قطع آب مصرفی در روستا و نزدیک شدن اهالی محلی به برکه محل زیست تمساح موجب وارد شدن آسیب جدی به دست دختربچه اهل روستای «کشاری» شهرستان سرباز شد.

 وحید پورمردان اظهار کرد : با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی اهالی روستا علی رغم وجود تابلوهای هشدار دهنده محیط زیست در منطقه و اطلاع رسانی‌های مداوم متأسفانه جهت استفاده و برداشت آب به برکه‌های محل زیست تمساح نزدیک شده و این بار دختر بچه اهل روستای «کشاری» مورد حمله جدی تمساح قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: دختر بچه مذکور جهت درمان به بیمارستان چابهار انتقال داده شد و پزشکان درصددند تا دست آسیب دیده وی را در صورت امکان پیوند بزنند.

وی گفت: تمساح‌ها در این فصل مهاجم هستند و از قلمرو و لانه‌های خود که در آن تخم گذاری کرده‌اند دفاع می‌کنند که نزدیک شدن هر موجودی از جمله انسان را هم به منزله تهدیدی برای نوزادان در شرف تولد خود می‌پندارند.

کد خبر 383103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.