هویت یک محله با تغییر نوشتار آن دگرگون شد!

گروهی از کودکان سوئدی تحت حمایت برخی از طراحان این کشور، به منظور معرفی، گرامیداشت و هویت بخشیدن به محله خود فونت جدیدی برای نوشتن آن طراحی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، Ostberga یکی از محله‌های فقیرنشین در کشور سوئد است که در چند کیلومتری مرکز شهر استکهلم واقع شده است. این محله به‌ خاطر سیستم حمل‌ونقل ضعیف به داخل شهر، نبود خدمات عمومی و کمبود خواربارفروشی‌ها و دیگر فروشگاه‌ها از شهرت و محبوبیت بسیار کمی در میان مردم برخوردار است. محله Ostberga به دو بخش "خوب" و "بد" تقسیم شده است که در قسمت "بد" این محله جرم و جنایت‌های زیادی اتفاق می‌افتد.

مسئولان موزه استکهلم نمایشگاهی در این موزه برگزار کردند تا تاریخچه زندگی مردم Ostberga را در غالب تصویر به نمایش بگذارند و علاوه‌ بر این، مردم این محله را گرد هم آورند تا با نگاه به تصاویر یاد محله را گرامی بدارند. برخی از طراحان برجسته سوئدی نیز در این نمایشگاه شرکت کردند و از کودکان خواستند نوعی فونت جدید برای شرح Ostberga به وجود آورند. هدف این کار، هویت بخشی جدید به محله با استفاده از تغییر شکل نوشتاری آن بود تا به نوعی  بتوان منظر بد این ناحیه از شهر را از ذهن ساکنان پاک کرد. 

طراحان سوئدی کارگاه‌های آموزشی برای کودکان چهار تا ۱۲ ساله برگزار کردند و از این کودکان خواستند مطابق میل خود کلمات و حروفی را بر روی کاغذ بنویسند. نتایج بسیار شگفت‌انگیز و متفاوت بود؛ کودکان نام خود و خواهر و برادرانشان را با حروفی متفاوت با حروف الفبای قراردادی بر روی کاغذ نوشتند. حتی برخی از این کودکان حروف الفبای فارسی و چینی را با سایر حروف الفبا ادغام کرده بودند. طراحان طرحی کلی از حروف الفبای ایجاد شده توسط کودکان را بر روی دیوارهای موزه به نمایش عموم مردم گذاشتند.

تشویق کردن کودکان به ایجاد یک هویت واحد و جدید برای محله Ostberga طی یک فرآیندی تخیلی، بدون هیچ‌گونه شناختی از حروف جدید باعث پیوند بین مردم ساکن بخش "خوب" و "بد" شد. فونت جدید برای نوشتن نام این محله توانست نگرش ساکنان Ostberga و حتی مردم استکهلم را نسبت به آن تغییر دهد.

کد خبر 383093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سین CZ ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 0
    خیلی راحت و بی دردسر. میشه در ایران هم نام محله ها را با اسم مشاهیر عجین کرد و اینطور تعصب ساکنان را به محله بیشتر کرد.