نخستین خیابان رویداد به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز گفت: نخستین خیابان رویداد و همچنین نخستین پارک تخصصی ورزشی در شهر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا اسماعیلی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های شهرداری شیراز، اجرای طرح‌های انسان‌محور و ایجاد فضاهای مفرح و پرجاذبه در اطراف مجموعه تاریخی فرهنگی باغ عفیف‌آباد برای شهروندان و گردشگردان، شهرداری منطقه یک اقدام به ادامه پروژه فضاسازی اطراف باغ عفیف‌آباد کرده است.

وی افزود: خیابان شهید مصلی‌نژاد در همجواری باغ عفیف‌آباد به عنوان مکانی مناسب برای ایجاد دومین فضای شهری منطقه یک و ایجاد اولین خیابان رویداد درنظر گرفته شده که در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلی ادامه داد: این فضای شهری در ضلع شرقی خیابان مصلی‌نژاد و در ابعادی به طول ۵۲۰ متر و عرض ۵/۱۶ متر و با مساحت هشت هزار و ۶۰۰ مترمربع با  اجرای کف‌سازی، احداث آبنما، نصب اِلمان‌ها و مبلمان‌های شهری متناسب، نورپردازی و احداث فضای سبز زیبا به یک فضای شهری تبدیل خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز تصریح کرد: هم اکنون در شمال باغ عفیف‌آباد، جلوخان عفیف‌آباد به عنوان یک فضای شهری اجرا و در اختیار شهروندان قرارگرفته است و در ضلع غرب باغ عفیف‌آباد، نیز پروژه فضای شهری بلوار مصلی‌نژاد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در ضلع جنوب باغ عفیف‌آباد نیز پارک تخصصی ورزشی بعثت ۲ اجرا و آماده افتتاح است، گفت: از دیرباز نیز پارک بعثت در غرب باغ عفیف‌آباد اجرا و مورد استفاده شهروندان قرارگرفته که به این ترتیب باغ عفیف‌آباد در مرکز این پروژه‌ها قرارگرفته و از هرگونه مشکلات که این مجموعه تاریخی و فرهنگی را در معرض آسیب قراردهد، جلوگیری می‌کند .

 اسماعیلی خاطرنشان کرد: با تاکید شهردار شیراز در هفته دولت نخستین پارک تخصصی ورزشی شیراز که  تنها خدمات ورزشی در آن ارائه می‌شود با مساحت چهار هکتار در کنار پارک بعثت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل بخش‌های مختلف از جمله زمین فوتبال، بسکتبال، تنیس خاکی، اسکواش، چمن مصنوعی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است که درحال حاضر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز در خصوص ساماندهی محور عفیف‌آباد گفت: در راستای بهسازی و زیباسازی خیابان عفیف‌آباد، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ که شامل بهسازی پیاده‌رو ضلع غرب خیابان با مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع در ابعاد ۹۶۰ متر طول در ۱۰ متر عرض و همچنین بهسازی پیاده‌رو ضلع شرقی آن با مساحت ۹ هزار و ۳۷۰ مترمربع در ابعاد طولی ۹۳۷ متر و عرض ۱۰ متر و با اجرای کف‌سازی، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی و نصب مبلمان شهری و نورپردازی و گلکاری آغاز شده و در حال حاضرحدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر از پیاده‌رو مذکور بازسازی و با جدیت در حال انجام است که به این ترتیب خیابان عفیف‌آباد به یک خیابان فاخر و زیبا برای حضور شهروندان شیرازی و میهمانان و گردشگران تبدیل شده که با مناسب‌سازی و همسطح‌سازی، هیچگونه مشکلی حتی برای تردد معلولین، کودکان و سالمندان کم‌توان در آن ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: با اجرای کف‌سازی سطح سواره‌رو در این پروژه سعی شده است تا تردد خودروها به حداقل رسانیده و پارک خودرو نیز در دوطرف خیابان حذف و با مبلمان شهری مناسب فضاسازی و زیباسازی صورت گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه هم اکنون با توجه به توقف خودرو درکنار خیابان، دو لاین تردد بیشتر وجود ندارد، افزود: با توجه به وجود چند پارکینگ بزرگ در محدوده خیابان عفیف‌آباد، اگر مردم از این پارکینگ‌ها استفاده کنند نیازی به پارک خودرو در حاشیه خیابان نبوده و مشکلات ترافیکی نیز حل خواهد شد .

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌ها مجموعه گردشگری عفیف‌آباد شیراز یکی از زیباترین باغ‌های گردشگری و تاریخی و مراکز دیدنی شهر شیراز خواهد شد.

کد خبر 383082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.